اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته کارگروه زلزله بررسی شد

‌مطالعات اجرای ریز پهنه‌بندی در سه شهر مازندران

در جلسه کمیته تخصصی کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین که در محل اداره کل راه و شهرسازی مازندران برگزار شد ، ضرورت‌های حوزه راه و شهرسازی در وقوع حوادث به‌ویژه زلزله و مواقع بحران مورد بررسی قرار گرفت.

‌مطالعات اجرای ریز پهنه‌بندی در سه شهر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید علی اسد با قدردانی از تلاش‌های همه اعضای کارگروه از مازندران به عنوان یک استان ویژه و استراتژیک در منطقه یاد کرد و افزود: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله‌خیزی قرار داشته و گسل البرز - خزر از آن می‌گذرد لذا باید مطالعات جدی و دقیقی درباره مطالعه زمین و جنس خاک، لرزه خیزی، تحلیل خطر زلزله، مطالعات ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، مایکروترمرها و مواردی از این دست داشته و پیش از بروز زلزله لازم است تا آسیب پذیری ساختمان‌های شهری و شریان‌های حیاتی از قبیل خیابان‌ها، پلها، ساختمانها امداد رسان و ... مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است اظهار داشت: عملیات اجرایی ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای پروژه‌ای است که موضوعات مهم در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسان، شهرداری، شهرسازان و نیز دستگاه‌های شهرداری، آب برق گاز و ... قابل استفاده است.

اسد خواستار حضور مسئولان سازمان نظام مهندسی در کارگروه تخصصی زلزله و نظارت مهندسان این سازمان بر اجرای پروژه‌های ریز پهنه‌بندی خطر زمین لرزه شد.

وی تصریح کرد: شهرهای بابل، ساری و رامسر نیز از جمله شهرهایی هستند که مطالعات اجرای ریز پهنه‌بندی خطر زمین لرزه در آنها در حال انجام است.                          

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول