اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد بیجار:

3293 سالمند بیجاری زیرپوشش کمیته امداد هستند

سرپرست کمیته امداد بیجار گفت: 3 هزار و 293 نفر سالمند در این شهرستان زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

3293 سالمند بیجاری زیرپوشش کمیته امداد هستند

مجید خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع سالمندان زیرپوشش کمیته امداد بیجار، یک‌هزار و 43 نفر شهری و دو هزار و 250 نفر در روستاهای این شهرستان ساکن هستند.

وی به برخی از برنامه‌های انجام شده در هفته سالمند اشاره و بیان کرد: ویزیت و عیادت از چند تن از سالمندان بیمار و زمین‌گیر و معاینه رایگان توسط پزشک خانواده یکی از این برنامه‌ها بود.

خدابخشی همچنین از برگزاری جلسه آموزشی با همکاری واحد درمان و تمامی مددکاران و واحد فرهنگی با حضور 130 سالمند مددجو  در این هفته خبر داد.

وی توزیع کالاهای بهداشتی بین 150 نفر از سالمندان زیرپوشش را یکی دیگر از اقدامات این نهاد در هفته سالمند عنوان کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی بیجار خاطرنشان کرد: تعدادی از خانوارهای مددجویان سالمند نیز در هفته سالمند از انشعابات رایگان توسط واحد عمرانی بهره‌مند شدند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی بیجار با بیان اینکه سالمندان جزو بزرگترین سرمایه‌های جامعه هستند بر ترویج تکریم سالمندان تأکید کرد.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند "هر کسی سالمندان را احترام نکند از ما نیست "، بر بهره‌مندی و عمل در این راستا و بر تکریم سالمندان تأکید کرد.

خدابخشی تجربیات سالمندان را سرمایه‌ای عظیم بیان کرد و افزود: از تجربیان این سرمایه‌های عظیم جامعه استفاده و بهره‌مند شویم.

این مسئول فرهنگ‌سازی در زمینه تکریم سالمندان در جامعه میان خانواده‌ها خصوصا جوانان را از جمله راهکارهایی برای رسیدگی به این قشر و دوری از فراموش کردن آنها شد.

خدابخشی تصریح کرد: جامعه باید به سمت و سوی آموزش و نهادینه کردن تکریم و ارج نهادن به مقام سالمندان گام بردارد.

وی در پایان تأکید کرد: رسانه‌های جمعی، نهادهای متولی تعلیم و تربیت و همچنین خانواده‌ها باید نوجوانان و جوانان را به احترام و مشورت با پیران آشنا کنند.

انتهای پیام/79015/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول