اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم خبر داد

بازدید از مکان‌های زندگی افاغنه و تشکیل تیم بیماریابی در جم

رئیس شبکه بهداشت جم از بازدید از مکان‌های زندگی افاغنه و تشکیل تیم بیماریابی در جم خبر داد.

بازدید از مکان‌های زندگی افاغنه و تشکیل تیم بیماریابی در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان از مسایل بسیار مهم در جوامع پیشرفته است و باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی افزود: کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان جم طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت جم خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت جم در راستای پیشگیری از بیماری‌ها در ایام مختلف سال برنامه‌های متنوعی را اجرایی کرده که امیدوار هستیم شاهد بهبود وضعیت سلامت شهروندان باشیم.

قاسمی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از ابتلا به وبا در جم تصریح کرد: تا ابتدای ماه جاری تعداد 168 مورد ابتلا به بیماری وبا و 5 مورد فوتی در سطح کشور گزارش شده و به همشهریان توصیه می‌کنیم موارد بهداشت فردی را رعایت کرده و در مصرف آب و مواد غذایی دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا جلسه‌ای اضطراری با حضور مسئولین واحدهای بهداشت محیط، پیشگیری، آموزش سلامت و آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم برگزار شد و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

قاسمی بیان داشت: کلر زنی و کنترل آب منطقه و بررسی مسائل و مشکلات و انعکاس به مقامات ذیربط از جمله مواردی است که مقرر شد مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی از بازدید از مکان‌های زندگی افاغنه و تشکیل تیم بیماریابی در جم خبر داد و گفت: این مسئله در راستای کنترل بیماری وبا انجام شده است.

قاسمی افزود: نمونه‌گیری از تمام موارد اسهالی و پیگیری موارد مشکوک و همچنین فعال شدن آزمایشگاه در شیفت غیر اداری در مواقع ضروری نیز از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

وی ابراز داشت: برآورد داروهای مورد نیاز و پیگیری برای تهیه این داروها و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تهیه و توزیع تراکت در مورد بیماری وبا نیز از دیگر اقدامات این شبکه است.

انتهای پیام/2451/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول