اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز خبر داد

کسب رتبه برتر هیئت پزشکی ورزشی استان البرز در کشور

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز گفت: کسب رتبه برتر هیئت پزشکی ورزشی استان در کشور نشان‌دهنده وجود افراد متخصص و توانمند در این هیئت است.

کسب رتبه برتر هیئت پزشکی ورزشی استان البرز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، اشکان اردیبهشت اظهار کرد: در ارزیابی سه سال اخیر که توسط فدراسیون انجام شده، هیئت پزشکی ورزشی استان البرز از میان دیگر هیئت‌های کشور حائز رتبه اول شده است.

وی گفت: این مقام در حالی کسب شد که این هیئت در گذشته به صورت شهرستانی به فعالیت می‌پرداخت، اما با وجود این‌که یک هیئت نوپاست و با تجربه‌ای 13 ساله در قالب شهرستانی فعالیت کرده از میان دیگر استان‌های مطرح کشور صاحب این رتبه شده است.

این مسئول افزود: این هیئت در بخش کمیته خدمات درمانی نیز دارای رتبه اول کشوری شده است.

اردیبهشت در خصوص نظارت و بازرسی بر کار سالن‌های ورزشی استان نیز گفت: از حدود سه سال گذشته ستادی با عنوان ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی تشکیل شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت خود را در دو بخش آغاز کردیم.

وی ادامه داد: براساس این مهم بازدید از سالن‌های سطح استان در حال انجام است و طی این بازدیدها علاوه بر آمارگیری از تمامی اماکن ورزشی عضویت در کمیته خدمات درمانی ورزشکاران شاغل در باشگاه‌ها (بیمه ورزشی) و بحث عدم عرضه و تبلیغ دارو و مکمل‌ها مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

اردیبهشت تاکید کرد: طبق قانون هیچ یک از اماکن ورزشی مجاز به توزیع و تجویز دارو مکمل نیستند و بر اساس قانون تجویز این امر بر عهده پزشک بوده و تهیه دارو باید از داروخانه‌ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا هر باشگاهی که متقاضی تمدید یا صدور مجوز است قطعاً باید این تأییدیه را از هیئت پزشکی ورزشی در این دو زمینه کسب کند.

این مسئول اضافه کرد: در 6 ماه اخیر 2 هزار و 127 بازدید از باشگاه‌‌های استان انجام شده است و سال گذشته نیز حدود 250 مورد بازرسی کمیسیون ماده 5 انجام شد که در مرحله اول حدود 130 باشگاه نتوانستند تأییدیه لازم را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه اغماضی با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان در این زمینه صورت نپذیرفته و وی هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه را نخواهد پذیرفت.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز اظهار کرد: سال گذشته حدود 10 باشگاه در این زمینه پلمب شدند.

این مسئول در زمینه بیمه ورزشی ورزشکاران نیز چنین گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا دریافت وجه اضافه با متخلفین برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر باشگاهی در طول سال 3 تا 4 بار مورد بازدید قرار می‌گیرد و موارد لازم در این زمینه بررسی می‌شود.

اردیبهشت با اشاره به اینکه بسیاری از باشگاه‌های دولتی در قالب کمیسیون ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شده است، اضافه کرد: کمترین همکاری در زمینه بیمه ورزشی از سوی این باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی در پایان خواستار حمایت مدیران ورزشی برای جلوگیری از این نوع تخلفات در باشگاه‌ها شد.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول