اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان خبر داد

آغاز اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گلستان

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان از آغاز اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی سال 1392 در استان گلستان خبر داد.

آغاز اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد دودانگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ابلاغ دستورالعمل و تشکیلات اجرایی طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی استان از سوی مرکز آمار ایران، اجرای آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی استان گلستان با انتخاب رده‌های اجرایی و برگزاری دوره آموزشی از روز گذشته آغاز شد.

این طرح به صورت آزمایشی در یکی از دهستان‌های گرگان اجرا می‌شود

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی استان تصریح کرد: این طرح مهم به صورت آزمایشی و به مدت یک ماه در یکی از دهستان‌های شهرستان گرگان اجرا می‌شود که پس از اجرای طرح و مشخص شدن نتایج آن و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن، سرشماری عمومی کشاورزی به صورت سراسری در سال 1393 در کل کشور اجرا خواهد شد.

اجرای این طرح در 31 دهستان کشور تا تاریخ 29 آبان ماه 1392 طول می‎کشد

دودانگی اذعان داشت: اجرای این طرح که در 31 دهستان از 31 استان کشور تا تاریخ 29 آبان ماه 1392 به طول خواهد انجامید با مراجعه ماموران سرشماری به واحدهای تولیدی کشاورزی اعم از واحدهای تولیدی بزرگ کشاورزی، دامداری و فعالیت‌های کشاورزی که توسط خانوارها به شیوه سنتی و گاه در وسعت کوچک انجام می‌پذیرد، اجرا می‌شود.

وی ضمن برشمردن اهمیت اجرای این طرح که نقش محوری و پایه‌ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی کشور ایفاد کرده و یک منبع بسیار مهم در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی محسوب شده و لازمه برنامه‌ریزی مناسب در بخش اقتصادی و تولیدی کشور است، از تمام بهره‌برداران کشاورزی استان خواست در اجرای این طرح با مأموران آمارگیری همکاری لازم را به عمل آورند.

مأموران آمارگیری به جای فرم‌های پاسخگویی کاغذی از تبلت استفاده می‌کنند

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان به ویژگی‌های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در حین اجرا، مأموران آمارگیری به جای فرم‌های پاسخگویی کاغذی از تبلت استفاده می‌کنند که تبلت یک کامپیوتر قابل حمل و کوچک با صفحه لمسی است که برای نخستین بار در این سرشماری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دودانگی افزود: با استفاده از تبلت دقت اطلاعات جمع‌آوری شده افزایش و زمان انتشار نتایج کاهش یافته و در مصرف کاغذ نیز صرفه‌جویی می‎شود.

انتهای پیام/2307/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول