اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند مطرح کرد

نقش پررنگ خانواده‌ها در مقابله با خطر مواد مخدر

فرماندار بیرجند گفت: خانواده‌ها خطر مصرف مواد را یک واقعیت جدی بدانند چراکه هیچکس به دلسوزی خانواده‌ها برای فرزندانشان نیست.

نقش پررنگ خانواده‌ها در مقابله با خطر مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر تناکی ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار داشت: اعتیاد یک نوع بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى زیادی دارد.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى بوده که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب و سبب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف مى‌‌شود.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: برای دفاع از میهن اسلامی در زمان جنگ تمامی دستگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و مردم عادی بسیج شده بودند و امروز نیز برای دفاع از سرزمین خود و پاکسازی آن از مواد مخدر به تمامی این دستگاه‌ها نیاز است.

تناکی افزود: بسیج کردن کانون‌های مساجد، بسیج دانشجویی، هنرمندان و بسیاری از اقشار دیگر در این امر می‌تواند نقش به‌سزایی در فرهنگ‌سازی پیشگیری از سوء مصرف مواد ایفا کنند.

وی ادامه داد: در شورای ساماندهی متکدیان بیرجند، طی شش ماهه نخست سال جاری 90 متکدی جمع‌آوری شده است که از این تعداد 49 نفر زن و 41 نفر مرد بوده‌اند.

فرماندار بیرجند یادآور شد: از این تعداد متکدی جمع‌آوری شده، 50 نفر معتاد بوده که شامل 33 زن و 17 مرد بوده‌اند.

تناکی خاطرنشان کرد: 67 درصد معتادان جمع‌آوری شده در سطح شهرستان را زنان تشکیل داده‌اند که نشان از نقش زنان و خانواده در جامعه بوده و نیازمند توجه بیشتر است.

وی در هشدار به خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها خطر مصرف مواد را یک واقعیت جدی بدانند چراکه هیچ‌کس به دلسوزی خانواده‌ها برای فرزندانشان نیست.

گفتنی است در پایان این جلسه فرماندار بیرجند از تعدادی از مسئولان از جمله، رئیس دانشگاه بیرجند، پیام‌نور، صنعتی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس دادگستری بیرجند و غیره به دلیل حضور نداشتن در این جلسه گلایه کرد.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول