اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌بید پیشنهاد داد

ایجاد تعادل بین صنایع تبدیلی و بخش کشاورزی خرم‌بید

فرماندار خرم‌بید گفت: تشکیل اتحادیه، برگزاری جشنواره‌های مختلف تولیدات غذایی و کشاورزی و ایجاد تعادل بین صنایع تبدیلی و بخش کشاورزی برنامه‌های پیشنهادی ما به کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان است.

ایجاد تعادل بین صنایع تبدیلی و بخش کشاورزی خرم‌بید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرم‌بید، داود ایوبی در جلسه نظام صنفی این شهرستان که با حضور دبیر و کارشناسان نظام صنفی استان فارس و اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی خرم‌بید برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های استراتژیک کشور محسوب می‌شود نظام‌مندی و قانونمندی آن از جمله ضروریات است.

وی افزود: اگر فعالیت‌های کشاورزان در چارچوب قانون قرار گیرد هم کشاورز و هم دستگاه‌های حمایتی و خدماتی رضایتمندی حداکثری خواهند داشت.

این مسئول ابراز داشت: شهرستان خرم‌بید با دارا بودن پتانسیل‌های بالای کشاورزی در بحث نظام‌مند کردن فعالیت‌ها با جدیت وارد شده و نظام صنفی کشاورزی این شهرستان اقدامات خوبی را انجام داده است.

ایوبی ادامه داد: حضور کشاورزان در نظام صنفی یک هویت برای آنها تلقی می‌شود و می‌توانند مانند دیگر صنوف از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوند.

فرماندار خرم‌بید ابراز داشت: باید خدمات ارائه شده توسط نظام صنفی بیشتر به کشاورزان اطلاع‌رسانی و زمینه ترغیب آنان برای عضویت فراهم شود.

وی گفت: تشکیل اتحادیه تشکل‌های غیردولتی، برگزاری جشنواره‌های مختلف تولیدات غذایی و کشاورزی و ایجاد تعادل بین صنایع تبدیلی و بخش کشاورزی برنامه‌های پیشنهادی به کارگروه توسعه بخش کشاورزی است.

در ادامه دبیر نظام صنفی کشاورزی استان فارس نیز ابراز داشت: هدف از تشکیل نظام صنفی کشاورزی هویت‌بخشی به کشاورزان است.

محمد ملک‌زاده افزود: کشاورزان عضو این نظام صنفی دارای پروانه فعالیت هستند که دارای وجاهت قانونی است.

وی همچنین گفت: دارندگان این پروانه می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بخشودگی‌های دولتی در بخش کشاورزی بهره‌مند شوند.

محمد یعقوبی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان نیز اظهار داشت: هفت هزار بهره‌بردار کشاورزی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که تاکنون 45 درصد آنان عضو نظام صنفی کشاورزی شده‌اند.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول