اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 14 صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 14 صندوق با 3 هزار و 836 سهامدار با مجموع سرمایه‌ای به میزان 357 میلیون و 839 هزار و 740 هزار ریال در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت می‌باشند.

فعالیت 14 صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در جلسه هفتمین کار گروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار داشت: بخش کشاورزی از جایگاه مهمی در اقتصاد کشور برخوردار است.

وی با بیان این‌که اهمیت سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی مورد نیاز این بخش نیازمند شکل‌گیری نهادها و تشکل‌های قوی برای سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: در همین راستا صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از جمله صندوق  خراسان جنوبی تشکیل شده است.

تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اهداف تشکیل این صندوق‌ها اشاره کرد و افزود: تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، تجمیع و مدیریت بهینه منابع مالی تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و ارتقاء نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از جمله اهداف تشکیل این صندوق‌ها است.

هادربادی تصریح کرد: ساز و کار آسان در ساختار سازمانی صندوق‌ها و فعالیت آنها به دور از پیچ و خم اداری از جمله مزایا و اثرات این اهداف می‌باشد.

وی همچنین اداره صندوق‌ها با مشارکت فعالانه خود سهامداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تصمیم‌گیری به موقع و اجرای سریع در پرداخت تسهیلات و یارانه‌ها ‌و افزایش سودآوری را از جمله مزایای دیگر این اهداف برشمرد.

تشکیل نخستین صندوق توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی با 48 عضو

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: سرمایه صندوق‌ها 51 درصد از محل مشارکت تولیدکنندگان بخش کشاورزی و 41 درصد از محل دولت تامین می‌شود.

هادربادی اذعان داشت: نخستین صندوق توسعه بخش کشاورزی در استان به صورت استانی و در سال 86 با 48 عضو تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که سرمایه اولیه این صندوق مبلغ 5 میلیارد و 294 میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: سرمایه فعلی این صندوق بعد از هفت مرحله افزایش به 226 میلیارد و 666 میلیون و 650 هزار ریال رسیده است.

اعطای بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی این صندوق به تشکل‌های بخش کشاورزی عضو و غیر عضو گفت: از ابتدای تشکیل این صندوق تاکنون یک‌میلیارد و 53 میلیون ریال تسهیلات به تشکل‌های عضو و سایر تشکل‌های بخش کشاورزی ارائه شده است.

هادربادی یادآور شد: این میزان 4.6 برابر سرمایه صندوق تسهیلات و یارانه بخش کشاورزی بوده است.

وی با بیان این‌که صندوق حمایت از بخش کشاورزی در بیشتر شهرستان‌های استان تشکیل شده است، متذکر شد: تاکنون 14 صندوق با 3 هزار و 836 سهامدار با مجموع سرمایه‌ای به میزان 357 میلیون و 839 هزار و  740 هزار ریال در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت می‌باشند.

وجود دو صندوق زنان توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان 52.25 درصد سرمایه سهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و 47.75 درصد آن سهم دولت است.

هادربادی با بیان این‌که میزان پرداخت تسهیلات از ابتدای تشکیل صندوق‌ها تا پایان شهریور ماه سال جاری یک‌میلیارد و 74 میلیون و 933 هزار و 23 هزار ریال است، متذکر شد: میزان اعتبار مورد نیاز برای افزایش سرمایه برای مجموع صندوق‌ها 537 میلیون و 631 هزار و 925 هزار ریال می‌باشد.

وی از وجود دو صندوق زنان توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: صندوق زنان سرایان با 303 عضو و صندوق زنان درمیان با 377 عضو از جمله صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی هستند.

کمک 6 میلیاردی استانداری به صندوق توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال گذشته استانداری 6 میلیارد و 300 میلیون تومان به این صندوق‌ها کمک کرده است، اضافه کرد: این سبب شد به همین میزان از بخش مادر تخصصی اعتبار بگیریم و دو برابر نیز از محل بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دریافت کنیم.

هادربادی خاطر نشان کرد: یعنی کمک استانداری 4 برابر شده است.

انتهای پیام/69019/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول