اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی مطرح کرد

258 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 258 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری صورت گرفته است.

258 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مروی‌مقدم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: استاندارد و استاندارد کردن، از پایه‌های علم و فن‌آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی بسزا دارد.

وی با اشاره به رویکرد مقام معظم رهبری در انتخاب نام سال، افزود: نام‎گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری از سال 87 تاکنون روند خاصی را در حوزه اقتصادی دنبال می‌کند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به این‌که پیشرفت کشور در گرو پیشرفت در حوزه اقتصادی است، نام‎گذاری‌های سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به طور قطع مدبرانه و هوشمندانه است.

نمونه‌برداری از 370 واحد زیرپوشش استاندارد

مروی‌مقدم ادامه داد: سازمان ملی استاندارد یکی از دستگاه‌هایی است که نقش بسزایی را در اقتصاد کشور ایفا کرده و با برنامه‌های خود افق 1404 را محقق می‌سازد.

 

وی اذعان داشت: در نیمه نخست امسال از واحدهای زیرپوشش استاندار 370 مورد نمونه‌برداری انجام شده است که تاکنون 79 درصد عملکرد سالانه اداره کل استاندارد استان را پوشش داده است.

انجام 13 مورد نمونه برداری از واحدهای صنفی طلا

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی تعداد نمونه‌برداری طلا از واحدهای صنفی را 13 مورد عنوان کرد.

مروی‌مقدم بیان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 258 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری صورت گرفته که تاکنون توانسته است 80 درصد عملکرد سال را پوشش دهد و این مقدار در طول سال گذشته 136 درصد بوده است.

 

صدور 13 پروانه کاربرد علامت استاندارد

 

وی با بیان این‌که طی شش ماهه نخست سال جاری 19 مورد بازدید از واحدهای سیلندر پرکنی انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت از 9 آزمایشگاه همکار بازدید به عمل آمد و 119 نمونه‎برداری از آن انجام شده است.

 

ابطال 3 پروانه واحد تولیدی

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی از صدور 13 پروانه کاربرد علامت طی شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و افزود: همچنین 29 پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید و سه پروانه شامل شیر پاستوریزه، لوله پلی اتیلن و آجر باطل شده است.

 

مروی‌مقدم  یادآور شد: طی این مدت پنج مجوز استاندارد صادر و سه مورد واحد تولیدی تشویق شدند.

وی  به بحث‌های آموزشی این نهاد اشاره کرد و افزود: تعداد 856 نفر ساعت آموزش و کارآموزی مسئولان کنترل کیفیت و 698 نفر ساعت آموزش کارکنان در نیمه نخست امسال برگزار شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت 360 نفر ساعت آموزش کارآموزی دانشجویان برگزار شده که این مقدار در سال گذشته 790 نفر ساعت بوده است.

انتهای پیام/69017/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول