اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی خبر داد

ثبت 33 شکایت مردمی در خراسان‌جنوبی/توقیف 10 کالای غیر استاندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی گفت: تا مهرماه سال جاری 33 شکایت مردمی در اداره کل استاندارد استان به ثبت رسیده است.

ثبت 33 شکایت مردمی در خراسان‌جنوبی/توقیف 10 کالای غیر استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مروی‌مقدم عصر امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 137 نمونه آزمون بدون در نظر گرفتن کالاهای صادراتی و وارداتی در این نهاد انجام شده است.

وی تعداد نمونه‌های مورد آزمون صادراتی، وارداتی و تعرفه گمرکی در استان را 835 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد نمونه‌های آزمایشی در آزمایشگاه‌های همکار نیز 340 نمونه در شش ماهه نخست سال بوده است.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی از 12 مورد بازدید از آزمایشگاه‌های همکار خبر داد و گفت: آزمون باسکول‌های ثابت و سایر مسائل سنجش نیز 187 مورد در مدت ذکر شده بوده است.

مروی‌مقدم به صدور 90 مورد گواهی آسانسور در این مدت اشاره کرد و بیان داشت: 728 نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی زیر پوشش نیز در این مدت انجام گرفته است.

وی تعداد نمونه‌برداری از مراکز عرضه کالا را 625 مورد عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت 567 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی، 34 مورد بازدید از واحدهای سیلندر پرکنی، چهار مورد بازدید از واحدهای خدماتی و 2 هزار و 552 بازدید از مراکز عرضه صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی از صدور 39 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان خبر داد و گفت: تعداد اخطارها نیز در این مدت 104 مورد و تعداد تذکرات 108 مورد بوده است.

مروی‌مقدم از 14 مورد نمونه‌برداری از کالاهای وارداتی خبر داد و بیان داشت: تعداد گواهی‌نامه‌های صادراتی 84 مورد و تعداد گواهی‌نامه‌های وارداتی نیز 16 مورد در این مدت بوده است.

وی به بحث‌های آموزش اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 669 نفر ساعت آموزش و کارآموزی مسئولان کنترل کیفیت و 2 هزار 756 نفر ساعت آموزش کارکنان در نیمه نخست امسال بوده است.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی از تدوین چهار استاندارد ملی ایران خبر داد و افزود: تأیید صلاحیت یک مراکز آموزشی و یک عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال بوده است.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول