اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی:

اجرای طرح مطالعاتی ریزپهنه‌بندی زلزله در خراسان شمالی ضرورت دارد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی اجرای طرح مطالعاتی ریزپهنه‌بندی زلزله در این استان را ضروری خواند.

اجرای طرح مطالعاتی ریزپهنه‌بندی زلزله در خراسان شمالی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامرضا عوض‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: هم‌اکنون هفت گسل فعال زلزله در این استان شناسایی شده است که گسل باغان از شیروان تا قوچان بزرگ‌ترین این گسل‌ها به شمار می‌رود.

وی گسل سرچشمه، شیخ، سیساب و ناوه را از جمله گسل‌های فعال در خراسان شمالی برشمرد و افزود: برای کاهش اثرات زمین لرزه در استان، اقدامات پیشگیرانه به ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی و بافت فرسوده شهری باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به مقاوم‌سازی‌‌ نیمی از 103 هزار مسکن روستایی در خراسان شمالی تصریح کرد: شرایط استان و قرار گرفتن بر گسل‌های زلزله می‌طلبد تا مقاوم‌سازی سایر واحدهای مسکن روستایی نیز سریع‌تر انجام شود.

*افتتاح 20 پروژه مدیریت بحران در خراسان شمالی

وی در ادامه یکی از محوری‌ترین برنامه‌های مدیریت بحران خراسان شمالی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را افتتاح 20 پروژه عنوان کرد.

عوض‌زاده با اشاره به اینکه افتتاح پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران در ‌این راستا پیش‌بینی شده است گفت: این پایگاه‌ها دارای تجهیزات و امکانات مورد نیاز بوده و در چند‌ شهرستان استان اجرا شده است.

وی خراسان شمالی را به عنوان یکی از استان‌های کشور که به نسبت تعداد شهرستان بیشترین پایگاه‌ها و سوله‌های چندمنظوره را اجرا کرده، یاد کرد.

*زلزله فرضی 6 ریشتری در خراسان شمالی

وی با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در خراسان شمالی برگزاری مانور زلزله فرضی 6 ریشتری در استان است تصریح کرد: این زلزله در یکی از روزهای این هفته اجرا و اعضای مدیریت بحران استان صرفاً با اعلام از طریق بیسیم در جریان این زمین لرزه که زمان و مکان آن تا قبل از اعلام مشخص نبوده در یکی از مناطق استان به صورت فرضی روی داده، قرار می‌گیرند.

عوض‌زاده تاکید کرد: هر یک از دستگاه‌ها باید براساس مأموریتی که برای آنان تعریف شده به انجام ماموریت خود برای انتقال مصدومان، کشته‌شدگان، تریفات خاکسپاری، آواربرداری و غیره بپردازند.

وی آمادگی برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و همچنین ارتقای توان امدادرسانی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران را از اهداف اجرای این مانور برشمرد و افزود: خراسان شمالی جزو 10 استان حادثه‌خیز بوده که از 31 حادثه که در کشور روی داده اکثراً در استان نیز با آن مواجه هستیم.

* 15 روستای خراسان شمالی در مسیر رانش زمین قرار دارد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی همچنین تعداد روستاهای این استان که در مسیر رانش زمین قرار داشته را 15 روستا اعلام کرد.

وی با اشاره به ضرورت جا به جایی این روستاها برای کاهش خسارات تصریح کرد: البته باید مشکلات اجتماعی ناشی از این جا به جایی هم در نظر گرفته شود.

عوض‌زاده از روستاهای شهرستان بجنورد و شیروان به عنوان بیشترین تعداد روستاهای این استان که در زمره روستاهای در معرض رانش قرار داشته، نام برد.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول