اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید به روز شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خواستار به روز رسانی مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلا‌نشهر اراک شد.

مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید به روز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امیر انصاری‌ پیش از ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: به روز رسانی مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک می‌تواند نقش موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح داشته باشد.

وی تصریح کرد: استمرار در تامین سوخت گاز نیروگاه شازند، اجرای محدوده ترافیکی سطح شهر، حفظ فضای سبز موجود و گسترش فضای سبز، تسریع در انتقال واحد آند سازی به خیر‌آباد و تعطیلی واحد آند سازی موجود، تامین اعتبار تجهیز مرکز پایش کیفیت اراک، اجرای طرح کهاب، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه با سن بیش از میزان مصوب، هوشمند سازی ترافیک و انتقال صنایع آلاینده به شعاع 30 کیلومتری از دیگر اقداماتی است که اجرای آن موجب کاهش آلودگی هوای شهر اراک می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عملیاتی کردن طرح ایجاد هزار هکتار فضای سبز، تعیین حقابه تالاب، انتقال صنوف آلاینده به مکان 20 و 90 هکتاری، احداث 6 پارکینگ طبقاتی، بازگشایی معبر 55 متری، مشارکت بیشتر صنایع در پایش آنلاین و احداث حمل و نقل ریلی را از دیگر اقدامات موثر در این زمینه عنوان کرد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهم چالش‌های محیط زیست در استان خاطرنشان ساخت: تسریع در طرح تهیه آمایش سرزمین حوزه پسماند، توجه به استقرار صنایع نوین در شعاع 120 کیلومتری تهران و 30 کیلومتری اراک، حفظ کاربری اراضی فضای سبز و اراضی زراعی و باغات استان و توجه به تالاب میقان به دلیل سالانه 100 تن فرسایش بادی از چالش‌های مهم محیط زیست در این استان است.

وی با بیان اینکه پرونده آلودگی شرکت آلومینیوم از مهم‌ترین پرونده‌های مربوط به آلودگی هوای شهر اراک است، ادامه داد: با توجه به آلودگی این واحد تولیدی از 720 دیگ فعال 380 دیگ آن تعطیل و 333 دیگ باقی مانده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی همچنین پرونده نیروگاه شازند را از دیگر پرونده‌های مربوط به آلودگی عنوان کرد و ابراز داشت: نیروگاه شازند با تولید هزار و 350 مگاوات برق تولیدی بین دو کانون جمعیتی اراک و شازند مستقر شده و روزانه شش میلیون لیتر مازوت می‌سوزانده و  300 تن انتشار مواد آلاینده داشت که با پیگیری‌های انجام شده از اول اسفند سال گذشته سوخت آن به گاز تغییر کرد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انصاری ابراز داشت: در حال حاضر سند راهبردی بخش محیط زیست تهیه شده، فاز اول طرح جامع آمایش سرزمین به پایان رسیده و فاز دوم آن از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول