اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

غنی‌سازی خط قرمز ایران و غیرقابل مذاکره است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه متوقف شدن غنی‌سازی برای ما خط قرمز و قابل مذاکره نیست، گفت: باید آمریکا حسن نیت خود را فقط در مقام عمل نشان دهد.

غنی‌سازی خط قرمز ایران و غیرقابل مذاکره است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به تعطیلی 15 روزه کشور آمریکا که گریبانگیر مردم این کشور و موجب جدل‌ها و مخالفت‌ها میان دو حزب اصلی آمریکا شد، گفت: در 17 سال اخیر این منازعات و تعطیلی دولت بی‌سابقه بود.

وی افزود: به گفته کارشناسان تعطیلی هر روز آمریکا 100 میلیون دلار بر اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرد.

مجتهدشبستری با بیان اینکه کشوری که دم از آزادی و حقوق بشر می‌زند چطور مردم خود را در تنگنا قرار می‌دهد، تصریح کرد: طبق اعلام صاحب‌‌نظران آمریکا با بحران اقتصادی و بدهی 13 تریلیون دلار بدهی مواجه است.

آرامش آمریکا مقطعی و آتش زیر خاکستر است/ مردم آمریکا قیام کرده و حقوقشان را خواهند گرفت

خطیب جمعه تبریز آرامش آمریکا را مقطعی خواند و آن را آتش زیر خاکستر توصیف کرد و گفت: مردم آمریکا قیام خواهند کرد و حقوق‌شان را از دولت‌مردان خواهند گرفت.

مجتهدشبستری خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری نمی‌توان به دولت آمریکا اعتماد کرد چون دولت آمریکا عهدشکن، غیرمنطقی و تابع صهیونیست‌ها است.

وی افزود: جای تعجب است که کشور آمریکا با بحران اقتصادی و اختلافات داخلی مواجه بوده و نمی‌توان نارضایتی مردم خود را سر و سامان دهد چگونه به خود اجازه می‌دهد در مقدرات کشورهای دیگر دخالت کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری به کشتار شیعیان در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: بدیهی است این دخالت‌ها به دستور رژیم صهیونیستی بوده و‌ آمریکا اجرا می‌کند و مسلمانان به خصوص شیعیان این جنایات را هرگز فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه به بحث مذاکرات هسته‌ای 1+5 و ایران گفت: یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داده دولت اوباما به دنبال آن است که به جای رفع تحریم‌ها به ایران اجازه دسترسی به بخشی از دارایی‌های مسدود شده در بانک‌های خارجی را در قبال متوقف کردن غنی‌سازی بدهد.

وی ادامه داد: هیچگاه نباید دستاوردهای نقد را به خاطر وعده‌های نسیه از دست داد.

توقف غنی‌سازی خط قرمز ایران بوده و قابل مذاکره نیست

وی تاکید کرد: ملت ایران معتقد است نمی‌توان به دولت آمریکا اعتماد کرد و متوقف شدن غنی‌سازی برای ما خط قرمز و قابل مذاکره نیست.

مجتهدشبستری گفت: باید آمریکا حسن نیت خود را فقط در مقام عمل نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته ای وارد مرحله برگشت ناپذیری شده، گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

غدیر دوام رسالت و بقای ارزش‌ها و سلامت دین است

مجتهدشبستری همچنین با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی اظهار کرد: ولایت‌پذیری و دعوت مردم به تبعیت از ولایت فقیه از شاخصه اصلی مولای متقیان علی(ع) بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ریشه انقلاب، غدیر و بعثت است، تصریح کرد: تبعیت از ولایت فقیه می‌تواند تثبیت و ترویج‌کننده فرهنگ غدیری و ولایی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: عید غدیر عید همه مسلمانان، عید دوام رسالت، بقای ارزش‌ها و سلامت دین است.

وی با بیان اینکه رهبری حضرات معصومین (ع) با مستندات قرآنی استوار است، تاکید کرد: این رهبری الهی در زمان غیبت معصومان از سوی ولی فقیه تداوم می‌یابد و رمز موفقیت و پیشرفت جامعه است.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی اظهار داشت: حاج آقا مصطفی در مدت نهضت و حرکت اسلامی و حتی قبل از آن در خدمت امام بودند تا روزی که به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسید.

وی در پایان به هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره و بر حمایت و عنایت ویژه مسئولان به فعالیت‌های ورزشی و بدنی در کنار فعالیت‌های روحی، عاطفی و معنوی تاکید کرد.

انتهای پیام/60002/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول