اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند خبر داد

خراسان جنوبی دومین تولیدکننده زعفران کشور

فرماندار بیرجند گفت: خراسان جنوبی دومین تولید کننده زعفران کشور است.

خراسان جنوبی دومین تولیدکننده زعفران کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر تناکی بعد از ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و دهه ولایت، اظهار داشت: به طور قطع ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور و استان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: رونق یافتن صادرات در صورت تولید و به حداقل رسیدن قاچاق کالا و ارز از جمله پیامدهای خوب گرانی دلار و ارز در کشور محسوب می‌شود.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: گندم یکی از کالاهای اساسی در اقتصاد است که با وجود پیشرفت‌های کشور در زمینه کشاورزی و افزایش سطح زیرکشت و بالا بردن میزان بازده تولید محصولات کشاورزی، به دلیل عواملی مانند رشد جمعیت، فرهنگ غلط مصرفی جامعه در مصرف نان و بی‏‌توجهی تولیدکنندگان نان به مسائل فنی پخت، هنوز شاهد واردات این محصول هستیم.

مسئولان گوش‌های خود را تیز کنند

تناکی ادامه داد: امید است با نرخ‌گذاری‌های جدید دولت شاهد کاهش واردات آرد به کشور باشیم.

وی متذکر شد: قاچاق آرد، پیاز زعفران، سوخت و مواد آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهای قاچاق عمده محسوب می‌شوند.

فرماندار بیرجند در ارتباط با قاچاق پیاز زعفران گفت: خراسان جنوبی دومین تولیدکننده زعفران ایران است که به‌دلیل بالا بودن درجه کیفیت زعفران، کشورهای مرزی مانند افغانستان متوجه سود سرشار تولید زعفران شده‌اند پس باید گوش‌ها را تیز کرد.

استفاده از توان شوراهای اسلامی در کاهش قاچاق

تناکی در ارتباط با ورود دام زنده، کالاهای آرایشی و بهداشتی و سوخت به استان هشدار داد و افزود: تمامی دستگاه‌های مربوطه باید حساسیت ویژه‌ای به واردات کالا داشته و به طور جد پیگیر آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان شورای اسلامی به عنوان نیرویی تازه نفس می‌تواند در دستگاه‌های مربوطه و کمک گرفتن از آنها در جلوگیری و کاهش قاچاق کالا و ارز بسیار مفید و موثر واقع شود.

ارائه لیست انبارهای موادغذایی، توجه به واحدهای مرغداری و دامداری و توجه به واحدهای گلخانه‌ای از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/69017/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول