اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

خراسان جنوبی نخستین استان در ثبت وقایع حیاتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: خراسان جنوبی با ثبت 99.7 درصد وقایع حیاتی نخستین استان کشور در این زمینه است.

خراسان جنوبی نخستین استان در ثبت وقایع حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر تناکی ‌در جلسه شورای هماهنگی ثبت و احوال بیرجند اظهار کرد: در بررسی آمارهای زاد و ولد و مرگ و میر به اعجازهای زیادی برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سطح دنیا، قاره، کشور و حتی یک روستا خداوند با حساب همه آمارهای ولادت و فوت را در کنار هم قرار داده است.

آمار طلاق گویای عملکرد بشر است

فرماندار بیرجند تصریح کرد: اگر مرگ و میر در مردان بالاتر است از روی حساب بوده که خداوند می‌داند ولی آمارهای طلاق گویای عملکرد بشر است.

تناکی زیربنای هر کاری را در کشور آمارهای ثبت و احوال دانست و افزود: در انتخابات برای بررسی تعداد شرکت‌کننده در این امر خطیر از ثبت و احوال آمارها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده توسط ثبت و احوال مستند و درست است، اذعان داشت: تقریبا محکم‌ترین و به روزترین آمارها را می‌توان از ثبت و احوال دریافت کرد.

وضع اجتماعی ما دچار مشکل است

فرماندار بیرجند اضافه کرد: روند بهداشت و درمان خوب است و این وضع اجتماعی ما است که دچار مشکل شده و نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

تناکی با اشاره به اینکه بعضی از دهیاران روستاهای بیرجند در روستاها سکونت ندارند تا به کارهای روستا رسیدگی کنند، متذکر شد: برای رفع این مشکل باید جایگاهی به نام معاون دهیار به صورت افتخاری تعریف شود تا در غیاب دهیار مسئول انجام کارها قرار گیرد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی نیز باید در اسرع وقت آمار فوتی‌های در اثر تصادف را در اختیار ثبت و احوال قرار دهد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین استان در ثبت وقایع حیاتی است، خاطر نشان کرد: ثبت وقایع حیاتی در این استان 99.7 درصد است.

انتهای پیام/69010/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول