اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پیشگیری از حوادث در روستاها

53 پروژه پیشگیری از حوادث در خراسان‌جنوبی تامین اعتبار شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های پیشگیری از حوادث در روستاها گفت: در این راستا تاکنون 53 پروژه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد و 670 میلیون ریال در استان تامین اعتبار و اجرا شده است.

53 پروژه پیشگیری از حوادث در خراسان‌جنوبی تامین اعتبار شد

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مهم‌ترین راه محافظت در برابر حوادث طبیعی ساخت مسکن مقاوم و ایمن در برابر حوادث است.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح ویِژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن به بیش از 34 هزار نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف این طرح افزود: این طرح با هدف احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان و در مجموع ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی در کشور از سال 84 به تصویب دولت رسید.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در خراسان جنوبی تعداد 2 هزار و 678 میلیارد و 421 میلیون ریال تسهیلات به صاحبان 34 هزار و 102 واحد مسکونی در روستاهای استان پرداخت شده است.

وی به سهمیه جاری استان در طرح ویژه بازسازی و نوسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: این سهمیه تا پایان سال 91 اعلام شده و هنوز سهمیه تسهیلات اختصاصی به خراسان جنوبی برای احداث مسکن مقاوم روستایی در سال 92 اعلام نشده است.

سه میلیارد ریال اعتبار برای شناسایی مخاطرات طبیعی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در ارتباط با پروژه‌های پیشگیری از حوادث در روستاها نیز گفت: در این راستا تاکنون 53 پروژه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد و 670 میلیون ریال تامین اعتبار و اجرا شده است.

آسمانی مقدم پروژه سیل برگردان، دیوار ساحلی، اجرای پل و هدایت سیلاب را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سه پروژه شناسایی مخاطرات طبیعی سکونت‌گاه‌های استان و اولویت‌بندی آن به مبلغ سه میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

انتهای پیام/69022/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول