اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد

هدایت ساخت‌وسازها براساس اصول معماری بومی مورد تأکید قانون است

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان از الزام ساخت‌وسازهای شهری براساس اصول معماری اسلامی ایرانی خبر داد.

هدایت ساخت‌وسازها براساس اصول معماری بومی مورد تأکید قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، افشین بهرامی عصر امروز در نخستین نشست کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان، اظهار داشت: این اقدام در راستای تصویب ضوابط و شاخص‌های لازم برای بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی – ایرانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در بند سه مصوبه بر بومی‌سازی معماری‌ها براساس شرایط فرهنگی اجتماعی هر منطقه تأکید کرده است، افزود: به این منظور بومی‌سازی ضوابط مذکور در دستور کار کمیته ارتقا کیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان قرار گرفته است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: پیاده‌سازی معماری اسلامی ایرانی بدون توجه به بومی‌سازی و در نظر گرفتن شرایطی همچون ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی امری ناقص و نافرجام است؛ از این رو لازم است جامعه مهندسان و شهرسازان استان هرمزگان بومی‌سازی ضوابط را در دستور کار خود قرار دهند و به جد پیگیری کنند.

بهرامی با تأکید بر بازیابی هویت شهرسازی و معماری گذشته، بیان داشت: ضوابط و شاخص‌های بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی بلند مدت جهت نیل به اهداف عالی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی است.

وی در پایان عنوان کرد: در این راستا برنامه ریزی مدونی برای ارائه ضوابط بومی سازی و بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی در هرمزگان انجام گرفته که به امید خدا تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/88001/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول