اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع دانشجویان قزوینی مطرح شد

واقعه غدیر از نگاه قرائتی/ اسلام فارغ‌التحصیلی ندارد

یک استاد و محقق علوم قرآنی به تشریح زوایای مختلف واقعه غدیر پرداخت و کسب فیض از علوم دینی را بی‌انتها دانست، به طوری که برای آن نمی‌توان حد و مرزی به نام فارغ‌التحصیلی تعیین کرد.

واقعه غدیر از نگاه قرائتی/ اسلام فارغ‌التحصیلی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به مناسبت‌هایی که سپری شده و مناسبت‌هایی که در پیش رو است، پیرامون رهبری معصوم اظهار داشت: انسان به دلیل اینکه عقل ناقص و قدرت انتخاب ضعیف دارد، نیازمند رهبر است چراکه اگر عقل ناقص نداشت، هیچ گاه پشیمان نمی‌شد و اگر قدرت انتخابش ضعیف نبود، هیچ گاه طلاق نمی‌گرفت، بنابراین ما معتقدیم که به رهبر نیاز داریم.

قرائتی عنوان کرد: در آیات قرآن آمده است که این کلام به تنهایی برای انسان کافی نیست، بنابراین یکسری حرف‌ها را قرآن می‌گوید و یکسری را رهبر توضیح می‌دهد به طور مثال قرآن می‌گوید که نماز بخوانید، ولی اینکه چند رکعت باشد را رهبر می‌گوید.

این استاد قرآن گفت: نتیجه این مهم، مکمل بودن رسول در کنار قرآن برای انسان‌هاست.

وی با اشاره به واقعه غدیر اظهار داشت: پیامبر در این روز در بین حجاج علی (ع) را مولا می‌نامند، یعنی هر که من مولای او هستم علی (ع) هم مولای اوست، ولی اهل سنت می‌گویند که منظور از مولا، دوست بوده که این تعبیر اهل سنت اشتباه است.

این مسئول افزود: ما شیعیان در جواب آنها می‌گوییم که انسان با دوست خود بیعت نمی‌کند و این مهم یک مقوله سیاسی و حکومتی است و دوست داشتن امیرالمومنین هم‌وزن رسالت نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر گفت که ولایت علی (ع) را اعلام کن، وگرنه تمامی زحمات از بین خواهد رفت و 356 عالم سنی بر حقیقت این موضوع در غدیر خم اذعان دارند.

قرائتی با اشاره به جلساتی که با علمای سنی در پاکستان برگزار شده افزود: در اواسط سخنرانی یکی از این اساتید نعره زد که احسنت ولی حیف که تو شیعه هستی و من گفتم در یک دقیقه شیعه را اثبات می‌کنم و اگر شما من را قانع کردید، من در همین جا اعلام می‌کنم که سنی شده‌ام.

این مسئول عنوان کرد: من گفتم که تمامی این حرف‌هایم در قرآن آمده است و از حدیث و شعر و تاریخ هم در نیاورد‌ه‌ام، رهبر تمامی مسلمانان پیامبر بوده و پس از او ما به اهل بیت رو آورده‌ایم و بقیه به چهار عالم دیگر روی آورده‌اند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سه دلیل خود را برای اثبات شیعه ذکر کردم یکی که قرآن در مورد اهل بیت ما گفته «یطهرکم تطهیرا» و هیچ کس نگفته است که این آیه برای یکی از این چهار عالم است.

قرائتی عنوان کرد: نکته بعدی اینکه خداوند در قرآن گفته است «السابقون السابقون....» ،در حالی که اهل بیت ما قرن اول بودند و چهار عالم دیگر در قرن دوم بوده‌اند.

وی اظهار داشت: نکته سوم اینکه خداوند در قرآن فرموده است «فضل‌الله المجاهدون...» در صورتی که تمامی اهل بیت ما شهید شده‌اند، ولی علمای شما یک سیلی هم برای اسلام نخورده‌اند.

این استاد قرآن ادامه داد: ما به همان دلیل که به پیامبر نیاز داریم، به امام هم نیاز داریم و دلیل غیبت امام زمان (عج) هم این است از آنجایی که ما از 11 نور هدایت قبلی به درستی استفاده نکردیم خداوند نور دوازدهم را از نگاه ما غایب کرده است ولی به ما کنترل دارد.

این مسئول افزود: دانشجویان باید مطالعه خود را افزایش دهند و ما در اسلام فارغ‌التحصیل نداریم و باید به جای دیدن برنامه‌های بیهوده و تبلیغات تلویزیون از وقت خود به بهترین نحو استفاده کرده و مطالعه کنیم.

وی افزود: هدف از ولایت فقیه این است که حرف آخر را یکی بزند و در برخی جوامع این مهم وجود دارد و منحصر به ایران نیست، البته در کشورهای دیگر با اسم‌های متفاوت مطرح است.

انتهای پیام/77007/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول