اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

ترویج فرهنگ کتابخوانی مستلزم تلاش همه جانبه مسؤلان است

فرماندار شهرستان بستک گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان مستلزم تلاش و جدیت همه جانبه مسؤلان است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی مستلزم تلاش همه جانبه مسؤلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مشتاق‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان بستک، اشاعه فرهنگ کتابخوانی را در بین جوانان و نوجوانان مهم توصیف کرد و اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان و نوجوانان از امکانات کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای سطح فکری، فرهنگی، اعتقادی و علمی خود بهره گیرند.

وی افزود: برنامه‎ریزی جامع و هدفمند در راستای نهادینه‎کردن فرهنگ مطالعه و کتاب‎خوانی در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم در دنیای امروز، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

فرماندار شهرستان بستک ادامه داد: این فرهنگ باید به گونه‎ای توسعه و ترویج داده شود که خرید کتاب برای مطالعه به عنوان یکی از اقلام اصلی سبد خانواده‌ها مورد توجه مردم قرار گیرد.

مشتاق‌زاده یکی از موثرترین روش‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و توسعه کتابخانه‎ها و افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه دانست و افزود: این امر موجب گرایش بیشتر مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به سمت کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان بستک گفت: تحقق این مهم و دستیابی به سرانه مطلوب و استاندارد مطالعه، نیازمند یک برنامه‎ریزی مدون و بلند مدت براساس معیارهای کارشناسی و شاخص‎های فرهنگی است.

وی به حجم بالای منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که این کتاب‌ها در قفسه‌ها هستند کارایی چندانی ندارند، بلکه باید از طریق اجرای طرح‌های مختلفی همچون کتابخانه‌های سیار دسترسی مردم به کتاب‌های مورد نظرشان را تسهیل نماییم.

فرماندار شهرستان بستک از مسئولان خواست نسبت به شناسایی مکان‌های متناسب برای راه‌اندازی کتابخانه و برگزاری هر چه بیشتر مسابقات کتابخوانی در سطح کتابخانه‌ها برای بالا بردن سطح مطالعه در بین اقشار جامعه اقدام نمایند.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول