اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد مشگین‌شهر:

آموزش مهارت‌های زندگی پیشگیری از نابسامانی‌هاست

مدیر کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: ‌برگزاری دوره‌های آموزشی و ‌مهارت های زندگی برای زوجین به کاهش آسیب‌ها و برخی ناهنجاری‌های خانوادگی کمک می‌کند.

آموزش مهارت‌های زندگی پیشگیری از نابسامانی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی بابایی عصر امروز در جریان آغاز کارگاه‌های آموزشی مددجویان با عنوان مهارت‌های زندگی در مشگین‌شهر اظهار داشت: یک دوره کارگاه آموزشی برای دختران در آستانه‌ ازدواج خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برگزار شد.

وی تصریح کرد: برای افزایش آگاهی‌ مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های مختلف این دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

بابایی خاطر نشان کرد: در این کلاس‌ها موضوعات مختلفی از قبیل جوان و ارتباط با خدا، معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام، جرأت‌ورزی و مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این دوره‌های آموزشی مطالبی از قبیل احکام و مباحث اعتقادی، بهداشت فردی و روانی و همچنین پیشگیری از اعتیاد نیز برای دختران در آستانه‌ ازدواج ارائه شده است، اضافه کرد: در کنار برگزاری این کارگاه‌ها، سی.دی‌های آموزشی در مورد وظایف و حقوق متقابل زوجین و همچنین تراکت پیشگیری از اعتیاد و امداد و نجات نیز در میان آنان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، بیان کرد: اساتید حوزوی در مورد مسائل اعتقادی و مذهبی، کارشناسان نیروی انتظامی در مورد آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن و همچنین کارشناسان و مشاوران فرهنگی نیز درباره‌ اعتماد به نفس، بهداشت فردی و محیطی، نحوه‌ تربیت فرزند و... مطالبی را به سمع و نظر مددجویان می‌رسانند.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان مشگین‌شهر با اعلام اینکه کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقا سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود، یادآور شد: هر چقدر مددجویان تحت حمایت از محیط پیرامون خود آگاهی بیشتری داشته باشند به همان نسبت در مورد آن مسائل مهارت یافته و می‌توانند بهتر مشکلات پیش رو را رفع کنند.

بابایی در ادامه سخنان خود به ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در بین خانواده‌های تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم تا با برگزاری کارگاه‌های تخصصی‌تر به تبلیغ فرهنگ جامعه‌ اسلامی پرداخته و سبک زندگی ایرانی را در بین خانوارهای تحت حمایت ترویج کنیم.

تدارک جهیزیه برای چهار نوعروس اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت جمعی از خیرین و بسیجیان پایگاه مقاومت شهدای کمیته‌ امداد استان اردبیل جهیزیه چهار نوعروس تحت حمایت را تأمین کردند.

این تعداد جهیزیه که توسط تعدادی از خیرین و کارکنان بسیجی کمیته امداد استان اردبیل تهیه شده بود به مناسبت این عید بزرگ تحویل نوعروسان شد.

جهیزیه‌های اهدایی شامل یخچال، تلویزیون، کمد، اجاق گاز فردار، فرش و... به ارزش ریالی 100 میلیون ریال بود که نوعروسان در این روز با دریافت این تعداد جهیزیه‌ها راهی خانه بخت شده و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول