اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

شرکت 90 مربی در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بهزیستی

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی از شرکت 90 نفر از مربیان و مشاوران در سه کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی پیش ‌از ازدواج، آموزش زندگی خانواده و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزی در بهزیستی استان خبر داد.

شرکت 90 مربی در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، زهرا بذلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش مهارت‌های زندگی مختص نظام آموزش و پرورش نیست بلکه این مسئله جایگاه خود را در بین دست‌اندرکاران امور اجتماعی، فرهنگی و ... به دست آورده است.

وی از برگزاری سه کارگاه آموزش زندگی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش پیش‌ از ازدواج خبر داد و افزود: تعداد 90 نفر از مربیان و مشاوران در این کارگاه‌ها شرکت کرده و مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته تعداد چهار هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی طرح مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند.

بذلی با بیان این‌که سال گذشته 2 هزار و 232 دانش‌آموز و دانشجو در کارگاه آموزشی مهارت‌های پیش‌ از ازدواج شرکت کردند، گفت: کارگاه آموزشی ویژه مربیان و مشاوران با هدف ارتقای توانمندی جوانان در انتخاب همسر، آموزش موضوعاتی از قبیل دوران نامزدی، معیارها و ملاک‌های انتخاب همسر، آشنایی با دوران عقد و سال نخست زندگی مشترک برگزار شد.

وی با بیان این‌که خانواده نخستین و مهم‌ترین بافت اجتماعی را برای رشد انسان فراهم می‌سازد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 700 نفر از والدین دانش‌آموزان با شیوه‌های آموزش زندگی آشنا شدند.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی هدف از برگزاری کارگاه آموزش زندگی خانواده را پیشگیری از اختلافات خانوادگی، آموزش مهارت‌های گفت‌وگوی همسران، آشنایی با مهارت حل تعرض و مهارت فرزندپروری برشمرد و ادامه داد: مربیان و مشاوران آموزش‌های لازم را در این زمینه فراگرفته و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین آن‌ها را با مهارت‌های زندگی خانواده آشنا می‌سازند.

بذلی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه مربیان و مشاوران افزود: در این کارگاه 10 مهارت اصلی زندگی به مربیان آموزش داده شد.

وی، توانایی خود آگاهی، توانایی همدلی با دیگران، توانایی تصمیم‌گیری، توانایی حل مسئله، توانایی تفکر خلاق، توانایی تفکر نقادانه، توانایی برقراری رابطه موثر، توانایی برقراری روابط بین فردی، توانایی مقابله با هیجان‌ها و توانایی مقابله با استرس را از جمله این مهارت‌ها برشمرد.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: دانش‌آموز با یادگیری این مهارت‌ها خود را قادر می‌سازد با مسائل زندگی به طور موثرتری مقابله کند.

بذلی اظهار امیدواری کرد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور تربیت مربیان و مشاوران مورد نظر و گسترش هر یک از طرح‌ها در استان سبب توسعه و پیشرفت جامعه و رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

لازم به ذکر است، تعدادی از کارشناسان رشته‌های روانشناسی و مشاوره که در مراکز غیردولتی فعالیت دارند نیز در این کارگاه‌ها شرکت کردند تا از طریق این افراد طرح‌های آموزشی در سطح استان برای عموم گسترش یابد.

انتهای پیام/69017/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول