اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه ولایت صورت می‌گیرد

اعزام مبلغان خطبه غدیر به شهرها و روستاهای استان زنجان

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: به مناسبت دهه ولایت مبلغان خطبه غدیر به شهرها و روستاهای استان زنجان اعزام می‌شوند.

اعزام مبلغان خطبه غدیر به شهرها و روستاهای استان زنجان

سعید ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های دهه ولایت و امامت استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر در 122 شهر کشورمان بازسازی می‌شود، تصریح کرد: این واقعه در شهرستان‌های زنجان و خدابنده استان بازسازی می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان با بیان اینکه مردم با حضور در این مراسم با فلسفه خطبه غدیر، ولایت، حجة‌الوداع و... آشنا می‌شوند، گفت: پیامبر اکرم (ص) دوران غیبت، مهدویت و ولایت را در این واقعه عنوان کردند.

این مسئول ادامه داد: با بازسازی واقعه غدیر مردم به وظیفه و تکلیف خود در دوران غیبت نیز پی می‌برند.

ناصری با اشاره به اینکه واقعه غدیر در روزهای 30 مهر ماه، یکم و دوم آبان ماه جاری در زنجان برگزار می‌شود، افزود: این برنامه از ساعت 14 در محل جاده پایین کوه جنب راهنمایی و رانندگی و ضلع شمالی زنجان کوه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه آثار فرهنگی در کنار محل بازسازی واقعه غدیر برگزار می‌شود، اضافه کرد: امید است مردم استقبال خوبی از این مراسم داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان اعزام مبلغان خطبه غدیر به شهرها و روستاهای استان را یکی دیگر از برنامه‌های دهه ولایت اعلام کرد و بیان داشت: این برنامه با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

این مسئول به اجرای مراسم نورافشانی به مناسبت دهه ولایت اشاره کرد و گفت: این مراسم توسط شهرداری شهرستان‌ها در سطح استان برگزار می‌شود.

ناصری با بیان اینکه برنامه شب شعر غدیر در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین فراخوان آثار و سروده‌های شعرا و مادحین درباره ولایت و غدیر اجرا می‌شود.

وی اعطای مرخصی به سربازان را یکی دیگر از برنامه‌های دهه ولایت اعلام کرد و گفت: عفو و بخشش تعدادی از زندانیان توسط مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌ها است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان سرکشی به ایتام و نیازمندان بیمار توسط کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و عنوان کرد: ارسال پیامک احادیث متناسب با دهه ولایت برای کارکنان نهادها و استفاده از تابلوهای الکترونیکی ادارات برای ترویج پیام‌های متناسب با غدیر از دیگر برنامه‌ها است.

این مسئول برگزاری مسابقات ورزشی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های گروهی را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت اعلام کرد و ادامه داد: همچنین پیاده‌روی خانوادگی همراه با توزیع بروشور تخصصی مسابقه در شهرستان‌های خرم‌دره و ماهنشان جزو این برنامه‌ها است.

ناصری با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی برنامه قصه‌گویی و قصه‌خوانی و مسابقات نقاشی متناسب با غدیر برای کودکان برگزار می‌کند، ادامه داد: حرکت کاروان منادیان غدیر هر ساله در زنجان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه از مسیر مزار شهدا تا امام‌زاده سید ابراهیم (ع) زنجان توسط هیئت ثارالله برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان متذکر شد: ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان و حمل مسافران به صورت رایگان توسط تعدادی از رانندگان تاکسی در روز عید غدیر خم را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت اعلام کرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است مردم پایتخت شور و شعور حسینی از برنامه‌های دهه ولایت استقبال خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول