اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی خبر داد

شناسایی 952 واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از تشکیل 952 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی و اقتصادی این استان طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

شناسایی 952 واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، الیاس جویبان اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری 30 هزار و 250 بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی خراسان جنوبی انجام شده است.

وی با بیان این‌که در بازرسی‌های به عمل آمده 952 واحد متخلف شناسایی شدند، افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در این بازرسی‎ها 3 میلیارد و 150 میلیون ریال بوده که به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

این مسئول با بیان این‎که بیشترین تخلفات در فروش مواد غذایی و لبنیاتی بوده است، تصریح کرد: تخلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گرانی اخیر لبنیات را مربوط به افزایش نهاده‌های دامی دانست و گفت: از قیمت لبنیات 25 درصد در اختیار سازمان قرار دارد که در تیرماه اعمال شده و 75 درصد مربوط به نهاده‌های دامی است و در صورت گران شدن نهاده‌های دامی لبنیات گران می‌شود.

*انجام 3 هزار بازرسی در طرح ویژه بازگشایی مدارس

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به طرح بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: این طرح از اول شهریورماه تا دهم مهرماه ادامه داشته است.

جویبان با اشاره به انجام 3 هزار و 912 مورد بازرسی از واحدهای پوشاک، کیف و لوازم‎التحریر تصریح کرد: در راستای این بازرسی‌ها 165 پرونده تخلف به ارزش ریالی یک‌ میلیارد و 222 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

وی درباره نحوه رسیدگی به شکایات مردم اضافه کرد: در مرحله نخست پس از تماس با سامانه، موارد توسط اپراتور و سپس رئیس اداره بررسی می‌شود که البته برخی تخلفات مربوط به دستگاه‌های دیگر بوده اما مواردی که مربوط به تخلفات صنفی مانند کم‎فروشی و گران‎فروشی است به واحد بازرسی ارجاع داده شده و با حضور تیم‌های بازرسی پیگیری می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: برخی تخلفات به صورت کتبی به اتحادیه مربوطه و کارشناسان اداره استاندارد ارجاع شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تخلف با تکمیل پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

جویبان از شهروندان خواست در صورت هر گونه مشاهده تخلف در واحدهای صنفی با سامانه 124 تماس حاصل کنند تا در کمترین زمان توسط بازرسان مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/69017/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول