اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی:

نشان دوازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی به خوزستان رسید

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی از برگزاری دوازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در استان خوزستان خبر داد.

نشان دوازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی به خوزستان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم طاهری بعدازظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان اهدای نشان اجلاس دوازدهم به استان میزبان بعدی است.

وی با بیان اینکه پنج استان خواستار و پیگیر برگزاری اجلاس دوازدهم بودند، تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‎نامه‎ای در این زمینه دوزادهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد که مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه انجام می‎گیرد تا شاهد فضای معنوی خاصی باشیم.

تحکیم وحدت شیعه و سنی یکی از مهمترین اهداف اجلاس حسینی است

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی افزود: همه باید تلاش کنیم تا محتوابخشی به اجلاس پیرغلامان حسینی افزایش پیدا کند که اصحاب رسانه در این راستا رسالت سنگینی بر عهده دارند.

طاهری بیان داشت: همانطور که انتظار می‎رود مداحان با قرآن و اهل‎بیت (ع) بیشتر مانوس شوند این نکته نیز متوجه خبرنگاران است تا اطلاعات خود را در این راستا به روز کنند تا در عمق‎بخشی به فرهنگ عاشورایی موثر واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس پیرغلامان حسینی به دنبال تبیین منویات مقام معظم رهبری در عرصه مداحی هستیم، خاطرنشان کرد: رسالت مداحان و شعرای آئینی ایجاد وحدت در جهان اسلام است.

طاهری با بیان اینکه هر مداح شعاع اثری دارد که می‎تواند در وحدت‎آفرینی باعث ایجاد انسجام و یا تفرقه شود، اظهار داشت: این اجلاس برای تقویت وحدت جهان اسلام حرکت ارزشمندی آغازگر شده و هر کسی که در راستای تفرقه مسلمانان گام بردارد خیانت کرده است.

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با بیان اینکه هر چه در نشر و ترویج فرهنگ عاشورایی هزینه شود کم است، افزود: برای معرفت‎افزایی مداحان 600 کتاب از بیانات مقام معظم رهبری تهیه شده است.

طاهری با تصریح اینکه اجلاس حسینی با هدف یک کار تبیینی، تبلیغی و ترویجی ورود کرده است، اظهار داشت: زنگ اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان از زمان تحویل پرچم زده شد.

وی با بیان اینکه تحکیم وحدت شیعه و سنی یکی از مهمترین اهداف اجلاس حسینی است، گفت: ظرفیت‎های سایر استان‎ها از گلستان در برگزاری این اجلاس بیشتر بود و حتی پنج استان دیگر پیگیر برگزاری اجلاس حسینی در استان خود بودند اما همجواری اهل سنت و شیعه سبب شد تا وحدت مثال‎زدنی اقوام گلستان را در این اجلاس به همگان نشان دهیم.

اجلاس پیرغلامان حسینی یک کار اجرایی دولتی نیست

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در خصوص اینکه تغییر دولت در برگزاری این اجلاس سبب بروز مشکلاتی شده است، یا خیر، بیان داشت: هر تغییراتی باعث ایجاد وقفه در کار می‎شود چراکه با تغییر دولت به تبع آن استانداران نیز تغییر پیدا کردند اما چون اجلاس پیرغلامان حسینی یک کار اجرایی دولتی نیست از سوی استاندار جدید نیز مورد موافقت قرار گرفت.

طاهری با بیان اینکه تلاش استاندار سابق گلستان در حمایت از برگزاری این اجلاس قابل تقدیر است، ادامه داد: برگزاری چنین اجلاس مهمی در ابتدای مسئولیت استاندار جدید گلستان سعادتی است که نصیب ایشان شده که امیدواریم شاهد برگزاری اجلاسی باشکوه، آبرومندانه و در شأن بین‎المللی و حسینی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اجلاس پیرغلامان حسینی فارغ از همه مسائل سیاسی برگزار می‎شود، گفت: این رخداد عظیم فرهنگی و انسان‎ساز یک کار دینی، عقیدتی و خدایی است که همه باید برای آن تلاش جدی کنند.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول