اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر گلستانی‎ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر مردم استان گلستان است که باید قدر آن را بدانند.

اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر گلستانی‎ها است

غلامرضا منتظری امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مجموعه مداحانی که در این اجلاس حضور دارند برای نسل جوان نقش الگویی دارند و مورد علاقه‎ بسیاری از جوانان و مردم ایران هستند.

وی ادامه داد: به همان اندازه که این پیرغلامان بتوانند از سطح دانش و بینش و مهارت‎های فنی و هنری بیشتری برخوردار شوند میزان اثربخشی آنها در جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

منتظری عنوان کرد: در احیای فرهنگ عاشورا، محرم و صفر این مجموعه در رده پیشگامان و پیش‎قراولان قرار دارند.

اجلاس پیرغلامان تاج افتخار گلستانی‎ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس یک روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در جامعه مداحی به وجود می‎آورد و این اجلاس از نظر بار آموزشی و معرفت افزایی با توجه به کارگاه‎هایی که در نظر گرفته شده، بسیار موثر و مثبت خواهد بود.

منتظری افزود: یکی دیگر از ویژگی‎های این اجلاس تبادل تجربه است که باعث شده چهره‎های شاخص مداحی کشور در زیر یک سقف جمع شوند و تجربه و دانش خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی متذکر شد: ما معتقدیم انقلاب اسلامی زمینه‎ساز بیداری اسلامی است و حضور مداحان سایر کشورها در ایران اسلامی می‎تواند در موضوع بیداری اسلامی با استفاده از فرهنگ عاشورا بسیار موثر باشد.

منتظری تاکید کرد: برگزاری اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر مردم استان گلستان است که مردم استان باید قدر آن را بدانند.

عمل استکبار در 13 آبان مصداق یزیدیان زمان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به نزد شدن به 13 آبان تصریح کرد: یکی از محورهای اساسی قیام امام(ره) ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بوده که یکی از اهداف قیام عاشورا است.

منتظری گفت: ما مسلمانان و جهان تشیع نمی‎توانیم در برابر ظلم و ستم سر تسلیم فرود بیاوریم و امام در بیان بسیار زیبایی فرمودند که مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‎دهد.

وی متذکر شد: 13 آبان به تعبیر امام و به واقع انقلاب دوم بود و در آن حادثه استکبار زانوی تسلیم خود را در برابر اراده الهام گرفته از مکتب عاشورایی به زمین سایید.

منتظری در پایان اذعان داشت: این‎ها مصادیق یزیدیان زمان است که حسینیان باید در طول تاریخ به آن اصرار بورزند و تلاقی 13 آبان امسال با اول محرم تلاقی بسیار معنی‎داری است.

انتهای پیام/83004/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول