اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

شمارش معکوس آغاز اجلاس پیرغلامان حسینی در نگارستان ایران

شمارش معکوس برای برگزاری یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گلستان کلید خورد و اکنون نگارستان ایران مهیای میزبانی یک اجلاس بزرگ از جنس محرم و عاشوراست.

شمارش معکوس آغاز اجلاس پیرغلامان حسینی در نگارستان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سال‌ها از واقعه عظیم عاشورا می‎گذرد اما همچنان شکوه و عظمت محرم و دلدادگی عاشقان حسینی در سراسر ایران و خارج از مرزها مثال زدنی است، دوباره صدای هل من ناصر ینصرنی.... به گوش می‎رسد و بوی محرم دل‌های پاک عاشقان و مشتاقان کوی یار را رهسپار صحرای کربلا می‎کند.

بیش از 600 مداح، خطیب، پیرغلام برای حضور در یازدهمین اجلاس بین‎المللی حسینی وارد گلستان می‎شوند تا سینه‎های مالامال از عشق به امام حسین (ع) را با شعور معنوی جلا دهند و دینداری، ولایتمداری و ایثار را در قالبی زیبا برای جهانیان روایت کنند.

شماری از مداحان، پیرغلامان و دلباختگان مکتب سیدالشهدا (ع) قرار است تا از فردا طنین دلنواز شور و شعور حسینی را از دارالمومنین گرگان به گوش جهانیان برسانند.

پیشینه تاریخی گلستان در ولایتمداری و حب به اهل‎بیت (ع) کاملا مشهود است چراکه از قدیم‎الایام مأمنی برای ذریه حضرت زهرا (س) بوده و به این مهم مباهات می‎کند.

استمرار این عاشقی را می‎توان در میزبانی از محبان سیدالشهدا (ع) در قالب کاروان یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی به تماشا نشست.

برگزارکنندگان اجلاس یازدهم در تلاش هستند تا روند برگزاری این مراسم بین‎المللی نسبت به سال‎های گذشته متکامل‎تر شود، برنامه‌ای که در این اجلاس تدبیر شده تجلیل از پیرغلامانی است که حداقل 70 سال دارند حتی از نوغلامان، هنرمندان عاشورایی، پژوهشگر عاشورایی، شاعر عاشورایی، مداح جوان تاثیرگذار عاشورایی، فیلمساز و ناشر عاشورایی در این اجلاس تقدیر می‌شود.

مقدمات برگزاری اجلاس در گلستان به خوبی فراهم شده است

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی مهمترین دستاورد این اجلاس را در نشر و گسترش فرهنگ اصیل عاشورایی و عزاداری صحیح برای امام حسین (ع) برشمرد و گفت: قریب به 600 مهمان و مداح داخلی و خارجی به این اجلاس دعوت شدند که تحت ‎تاثیر دو نشست علمی و اساتید برجسته کشوری و جهان اسلام قرار می‎گیرند.

ابراهیم طاهری با بیان اینکه مقدمات برگزاری اجلاس در گلستان به خوبی فراهم شده است، افزود: از مسئولان برگزارکننده اجلاس انتظار می‎رود تا با همراهی، همفکری، به موقع تدبیر کردن و برنامه‎ریزی مدون بر اساس جدول زمانبندی همانطوری که تاکنون در این مسیر گام برداشتند حرکت کنند.

وی از مردم گلستان خواست تا در آیین استقبال از پیرغلامان حسینی که هفتم آبان‎ماه به میزبانی گلستان برگزار می‎شود پررنگ ظاهر شوند.

پیرغلامان باید سرمشق و الگوی نوغلامان باشند

پیرغلام نمونه کشوری از استان گلستان نیز در این باره گفت: کار مداحی عشق است که نمی‎توان آن را به بها فروخت بلکه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرد.

محمدحسین زیانی با تاکید بر اینکه مداحان باید در انتخاب شعر و تنظیم آهنگ دقت کنند، خاطرنشان کرد: مداحان باید در انتخاب شعر و تنظیم آهنگ‎ها دقت کافی داشته باشند تا در آن غنا و بهره‌برداری از موسیقی نباشد.

وی با بیان اینکه پیرغلامان می‎توانند سرمشق و الگوی مناسبی برای نوغلامان باشند، گفت: مداحان با ارائه مطالب درست باید واقعیات صحرای کربلا را نشر و ترویج دهند.

زیانی با بیان اینکه برای نشر فرهنگ عاشورایی در گذشته امکانات محدود بود، یادآور شد: اخلاص مردم دیندار و عاشق اهل‎بیت همواره آن شور عاشورایی را به مراسمات می‎بخشد اما باید سعی شود تا با ابزار مناسب نسل جدید را با وقایع آن زمان پیوند عمیق بخشید.

وی از مردم ولایتمدار گلستان خواست تا در اجلاس پیرغلامان حسینی همچون گذشته باشکوه ظاهر شوند و ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

بر اساس این گزارش؛ مراسم استقبال از مهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی سه‌شنبه ساعت 15 در بارگاه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان انجام می‎شود.

آغاز رسمی این اجلاس روز چهارشنبه صبح و عصر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی زده می‎شود و اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی نیز روز جمعه 18 آبان در مصلای گرگان برگزار خواهد شد.

===========

گزارش از: زهره رجبی

===========

انتهای پیام/83001/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول