اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی:

برنامه‎های اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در گلستان تشریح شد

دبیر یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی برنامه‎های این اجلاس را به میزبانی استان گلستان تشریح کرد.

برنامه‎های اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در گلستان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم طاهری امشب در جمع مدیران دستگاه های فرهنگی و اعضای کمیته‌های هشت‎گانه یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گرگان اظهار داشت: قرار است بعد از ظهر دوشنبه ششم آبان ماه مهمانانی که از سراسر کشور به تهران عزیمت کردند با برگزاری مراسم مختصری از راه‎آهن تهران به مرکز گلستان بدرقه شوند.

وی با بیان اینکه در نخستین اعزام قریب به 500 مهمان داخلی وارد گلستان می‎شوند، تصریح کرد: صبح سه‎شنبه مهمانان داخلی مورد استقبال مسئولان استان گلستان قرار خواهند گرفت سپس به هتل‎های محل اقامت هدایت شده و اسکان پیدا می‎کنند، مابقی میهمانان داخلی از طریق زمینی به استان ورود کرده و میهمانان خارجی نیز از طریق هواپیما وارد فرودگاه گرگان می‎شوند.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی ادامه داد: بعدازظهر سه‎شنبه استقبال رسمی از مهمانان داخلی و خارجی با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان صورت می‎گیرد که برنامه‎های مفصلی در این مکان تدارک دیده شده است.

طاهری از ساماندهی هیئت‎های مذهبی در این اجلاس خبر داد و افزود: محسن طاهری از مداحان برجسته کشور در صحن امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان مردم را به فیض معنوی خواهند رساند همچنین مداحان برجسته داخلی و خارجی نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن امامزاده مبادرت به اجرای مداحی خواهند کرد.

وی از برگزاری دو نشست تخصصی در اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان خبر داد و گفت: برنامه‎های این اجلاس به صورت کلاسیک و رسمی برای مداحان اهل‎بیت (ع) پیش‎بینی شده است که به دلیل محدودیت مکان نمی‎توانیم از حضور مردم در این نشست‎ها استفاده کنیم.

نزار قطری، علی‎الحسینی و آهنگران در این اجلاس حسینی حضور دارند

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از مردم گلستان خواست تا در مراسم استقبال از میهمانان داخلی و خارجی باشکوه ظاهر شوند و ابراز داشت: اگر در دمشق مردمانی نبودند تا از کاروان امام حسین (ع) استقبال کنند این فرصت را باید غنیمت شمرد تا از مداحان این عرصه به نیکی استقبال شود.

طاهری گفت: تجلیل از پیرغلامان و نوغلامان، رونمایی از طوق بندان، بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری، ایجاد موزه عاشورایی، برگزاری نشست‎های تخصصی و ... از جمله برنامه‎های اجلاس حسینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه باشکوهی در مراسم اختتامیه که در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار می‎شود، پیش‎بینی شده یادآور شد: شخصیت‎های برجسته کشور، مداحان داخلی و خارجی با حضور نزار قطری مداح معروف کویتی، علی‎الحسینی مداح مصری و صادق آهنگران مداح پیشکسوت کشورمان در این اجلاس حضور دارند.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در پایان با اشاره به اینکه نشان اجلاس یازدهم در روز اختتامیه تحویل استان میزبان می‎شود، اظهار داشت: استان خوزستان سال آینده میزبان این اجلاس بین‎المللی در شهرستان اهواز خواهد بود.

انتهای پیام/83001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول