اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نمی‌توانیم بگوییم مذاکره تا ابد حرام است/مقابله از مجرای دیپلماسی اتفاق بیفتد

این روزها بحث رابطه با آمریکا به عنوان موضوع اصلی در گفتمان دانشجویی تبدیل شده است و کارشناسان مختلف سعی می‌کنند آن را از دیدگاه خود نقد و بحث کنند.

نمی‌توانیم بگوییم مذاکره تا ابد حرام است/مقابله از مجرای دیپلماسی اتفاق بیفتد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، عصر امروز به همت دانشگاه آزاد اسلامی نکا و با حضور کارشناسان رسانه‌های مازندران، همایش گفتمان بصیرتی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نکا با هدف بصیرت‌افزایی سیاسی با حضور دو فعال سیاسی و رسانه‌ای مازندران از دو طیف سیاسی متفاوت برگزار شد.

حسین برزگر ولیکچالی از فعالان رسانه‌ای مازندران و کارشناس علوم اجتماعی و سیاسی در جمع دانشجویان شرکت کننده در این همایش گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" در واقع  اعتراض به افزون خواهی آمریکا و سیاست‌های استبدادی و استکباری این شیطان بزرگ بوده است.

*نمی‌توانیم بگوییم مذاکره تا ابد حرام است

وی اظهار داشت: نمی‌توانیم بگوییم که مذاکره با آمریکا تا ابد حرام است و قطع رابطه نیز مباح است بلکه در ارتباطات و مناسبات باید منافع ملی دیده شود.

برزگر گفت: در واقع شعار مرگ بر آمریکا به معنای مرگ فیزیکی نیست بلکه ما خواهان مرگ رابطه ظالمانه، خصمانه و قلدر مآبانه آمریکا هستیم.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای مازندران ادامه داد: تا زمانی که آمریکا از مواضع خصمانه خود علیه ایران دست نکشد ما نیز ساکت نمی‌نشینیم و هر کجا بی‌عدالتی توسط آمریکا علیه ایران و مسلمین باشد فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهیم.

برزگر بیان داشت: ما مرگ فیزیکی نمی‌خواهیم بلکه خواهان مرگ خصمانه آمریکا و مرگ ارتباطات خصمانه هستیم.

وی گفت: شعار مرگ بر آمریکا حذف نمی‌شود چرا که این شعار یک آرمان و ایده است و ما نیز خواهان قطع رابطه ظالمانه آمریکا هستیم.

برزگر با بیان اینکه حمله به سفارت آمریکا در آن برهه از زمان کار بسیار مفید و مناسبی بود، ادامه داد: ماهیت رژیم گذشته ماهیت وابسته به آمریکا بوده است و با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی "ما منافات داشته است.

این فعال سیاسی یادآور شد: تسخیر لانه جاسوسی در واقع اعلام انزجار دانشجویان از عملکرد دولت موقت در انعطاف‌پذیری نسبت به آمریکا و حفاظت و صیانت از انقلاب بود که به درستی صورت گرفت و مورد تایید امام راحل طیف‌های مختلف مردم، مسئولان، گروه‌ها و احزاب بوده است.

وی اضافه کرد: در رابطه با حمله به سفارت انگلیس به نظر بنده افرادی خودسر این کار را انجام دادند،البته در اینکه انگلیس همکاری و هم‌سویی با با آمریکا دارد غیر قابل انکار است اما نباید عرف دیپلماتیک زیر پا گذاشته شود و باید به تعهدات بین‌المللی پایبند باشیم و  حمله به سفرا انگلیس توجیه مناسبی نداشته است چرا که معتقدیم برخورد فیزیکی برخورد انقلابی نیست و منافع بلند مدت نظام را به خطر می‌اندازد.

برزگر گفت: هر پدیده باید در ظرف زمانی خود دیده شود و ماهیت کشور ما نیز براساس استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است که باید در این جهت حرکت کرده و منافع نظام را با اطاعت‌پذیری از رهبری در نظر بگیریم.

*شعار "مرگ بر آمریکا" متعلق به حیات بشریت است 

شکرالله رضازاده شرمه، از دیگر فعالان رسانه در مازندران و مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران نیز در این همایش و مناظره سیاسی اظهار داشت: ما مرگ فیزیکی را برای آمریکا می‌خواهیم چرا که همچنان که در زیارت عاشورا لعن شمر و یزید و معاویه می‌کنیم چرا مرگ و لعن اوباما را نخواهیم.

وی گفت: ما در طول دوران مختلف این انقلاب با ژست‌هایی که ما مرگ فیزیکی را برای آمریکا نمی‌خواهیم ضرر کرده‌ایم و ما با خواستن مرگ فیزیکی برای آمریکا در واقع برای بشریت حیات و زندگی می‌خواهیم.

این فعال رسانه مازندران یادآور شد: شعار "مرگ بر آمریکا" متعلق به حیات بشریت است و در ادوار مختلف تاریخ این شعار وجود داشته اما متفاوت بوده است و هر کجا که ظلمی باشد این شعار نیز مطرح می‌شود.

*دشمن تحول نمی‌‌خواهد

وی ادامه داد: بنده برای شخص آقای روحانی رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران، احترام قائل هستم و بر این اعتقادم که ایشان برای تحول اقتصادی آمدند و برنامه‌های مناسبی نیز در دست اجرا است اما باید بدانیم دشمن و آمریکا این تحول را نمی‌خواهد.

رضازاده گفت: برای تحول اقتصادی باید از مردم و جوانان این مرز و بوم استفاده بهینه شود و بدانیم جنگ توسط همین جوانان اداره شد و به پیروزی رسیدیم و اکنون برای اداره کردن استان و شهرستان نیز می‌توانیم از جوانان توانمند و مستعد استفاده کنیم.

وی افزود: مشکل ما این است که اعتقادی به جوانان در برخی از مراحل نداریم و تا زمانی که به داخل و جوانان این مرز و بوم توجه نشود نباید انتظار پذیرش از جانب دیگران داشته باشیم.  

*جاسوس بودن آمریکا برای اروپایی‌ها مشخص شد 

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه من مدافع دولت احمدی نژاد نیستم،گفت: بنده احمدی‌نژاد سال 84 را قبول دارم و مدل جدید احمدی‌نژاد را قبول ندارم شاید در این مدل ایشان پیشرفته‌تر باشد اما در مجموع این مدل را قبول ندارم.

رضازاده بیان داشت: یکی از انتقادات جدی جریان ارزشی به احمدی‌نژاد نیز همین موضوع است که در فراخوان قضیه جواب‌گویی مدیران چرا برخی از مدیران پاسخ ندادند و باید همه در برابر نارسایی‌ها، کم کاری‌ها و مشکلات احتمالی و سوء تفاهم‌های پیش آمده  در برابر  قانون باید جواب‌گو باشند.

*بصیرت‌؛ معرفت عمیق به راس نظام

وی ادامه داد: خطا و اشتباه از جانب هر کسی باشد باید محکوم شود و به قولی خطای فرزندان را به پای پدران نمی‌گذاریم و معتقدیم حساب پدر از فرزندان جدا است، به شرطی که پدران نیز از خطاها اظهار پشیمانی کنند و خود جلوتر از فرزندان نباشند.

 این فعال سیاسی با اشاره به موضوع 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: جاسوس بودن آمریکا اکنون برای اروپایی‌ها نیز مشخص شده است و در رابطه با حمله به سفارت انگلیس نیز خیلی اشغال سفارت انگلیس را نمی‌پسندم.

وی گفت: اینکه سفارت انگلیس مشابه آمریکا است حرفی نیست اما اگر مقابله از مجرای قانون و دیپلماسی و دستگاه رسمی اتفاق بیفتد بهتر است.

رضازاده با بیان اینکه رهبری در راس نظام ما قرار دارد و باید تابع ولایت باشیم، ادامه داد: بصیرت‌افزایی و معرفت عمیق به راس نظام داشتن، نظام را از بسیاری حوادث در امان می‌دارد و از بروز بسیاری حوادث جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/86002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول