اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

حقانیت امام حسین(ع) رمز ماندگاری عاشورا است

امام جمعه خوی با تاکید بر لزوم توجه به درس‌ها و پیام‌های نهضت کربلا، رمز ماندگاری عاشورا را در حقانیت امام حسین(ع) عنوان کرد.

حقانیت امام حسین(ع) رمز ماندگاری عاشورا است

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) حامل پیام‌های ارزشمندی است که باید این پیام‌ها در جامعه تبیین شوند.

وی بر لزوم ریشه‌یابی رمز ماندگاری حماسه عاشورا تأکید کرد و گفت: لازمه این اقدام، بررسی حوادث اتفاق افتاده در این نهضت و جنایات متعدد بنی‌امیه در برابر رشادت‌ها و شهامت‌های یاران ابا عبدالله الحسین(ع) است.

وی در این راستا بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورا پژوهی نیز در جامعه اشاره و تصریح کرد: لازم است در این راستا از منابع و مستندات موثق تاریخی بهره برد.

موسوی شکوری با اشاره به اوج حماسه‌آفرینی لشکر امام حسین(ع) در روز عاشورا، اظهار داشت: مشابه جنایات و فجایع لشکر یزید در برابر امام حسین(ع) در تاریخ دیده نشده است و این واقعه را می‌توان بزرگ‌ترین رویارویی حق با باطل در طول تاریخ عنوان کرد.

امام جمعه خوی بر مظلومیت امام حسین(ع) و در عین حال مقاومت و ایستادگی ایشان در برابر ظلم اشاره کرد و گفت: ایشان در مسیر دفاع از آرمان‌های اسلامی و احیای سنت نبوی در جامعه، در برابر سختی‌های متعددی ایستادگی کردند و از جان و فرزند و تمام هستی خویش نیز گذشتند تا نام و آوازه اسلام در جهان زنده ماند و پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآید.

موسوی شکوری بستن آب بر روی لشکر ایشان، محاصره کردن خیمه‌های آنان، تیرباران کردن کودک شش ماهه، جدا کردن سر شهدا از بدن و بالای نیزه بردن آنها، به اسیری بردن فرزندان ابا عبدالله و دهها جنایت دیگر لشکر یزید علیه سپاه امام حسین(ع) را تنها بخشی از فجایع این روز برشمرد و گفت: امام حسین(ع) برای احیای سنت نبوی و احیای امر به معروف و نهی از منکر در راستای مقابله با آسیب‌ها و انحرافات دینی در برابر سپاه دشمن ایستاد و با این اقدام خود درس آزادگی، ایستادگی و مقاومت را به جهانیان داد.

انتهای پیام/61006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول