اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه:

هدف قیام امام حسین (ع) انجام امر به معروف بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: هدف قیام امام حسین (ع) انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و در نظام مقدس جمهوری اسلامی فردی یافت نمی‌شود که با مصادیق معروف و منکر بیگانه باشد.

هدف قیام امام حسین (ع) انجام امر به معروف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام غلام‌رضا گودرزی ظهر امروز در گردهمایی روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی، عدم درک ارزش فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد را اصلی‌ترین مسئله در این زمینه دانست.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از عناصر اصلی قیام امام حسین (ع) انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، در نظام مقدس جمهوری اسلامی فردی یافت نمی‌شود که با مصادیق معروف و منکر بیگانه باشد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، امروزه در جامعه با افرادی مواجه هستیم که با وجود آگاهی از معروفات و منکرات دین اسلام، باز هم اقدام به انجام  منکرات و دوری از معروفات می‌کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: نهی از منکر به‌صورت طبیعی بر کسی که شناخت ندارد و مورد تذکر قرار می‌گیرد، تاثیرگذار است و این موضوع در مورد کسانی که خود را به خواب زده‌اند، صدق نمی‌کند.

وی یادآور شد: مشکل امروز جامعه ما عدم اطلاع مردم از مصادیق معروفات و منکرات نیست. غاطبه افراد شناخت کافی در این زمینه دارند، اما باید راه‌حلی پیدا کنیم که مردم در مسیر درست قرار بگیرند.

به گفته گودرزی، برای رسیدن به این منظور احتیاج داریم دین را معنا کنیم و بعد مشاهده خواهیم کرد که اگر مردم دین‌شناس شوند و به ارزش دین واقف شوند به هیچ‌وجه دست از دین نمی‌دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با استناد به آیات قرآن مجید افراد را به دو گروه آمر و ناهی و متامر (امرپذیر) و متناهی (نهی‌پذیر) تقسیم کرد.

وی ادامه داد: هر کدام از این گروه‌ها وظیفه‌ای به‌عهده دارند که متاسفانه در جامعه ما هر دو گروه وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند.

به گفته گودرزی، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مختص قشر خاصی نیست و بر طبق آیات قرآن کریم آحاد مسلمانان و تابعین پیامبر اکرم (ص) در اجرای این فریضه سهیم هستند.

انتهای پیام/2700/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول