اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ضرورت تشکیل شورای عالی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بهبود خدمات‌رسانی به جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شورای عالی عشایر لازم و ضروری است.

ضرورت تشکیل شورای عالی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید علی‌پور صبح امروز در نشستی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای بهبود خدمات‌رسانی به جامعه عشایری این استان تشکیل شورای عالی عشایر لازم و ضروری است.

مدیر‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کشور سه جامعه شهری، روستایی و عشایری داریم که در مقایسه با دو جامعه دیگر، خدمات‌رسانی به عشایر ناچیز است.

وی تصریح کرد: استعداد عشایر زبانزد است اما قوانینی که وجود دارد یا مربوط به دهه 40 است یا قوانینی است که عشایر را ندیده یا کم‌دیده است.

علی‌پور با اشاره به این‌که شورای عالی عشایر از دهه 70 در کشور شکل گرفت، افزود: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی مسؤلان متولی چنین شورایی در این استان تشکیل نشده است.

وی گفت: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به وضع جامعه عشایر کوچ‌نشین که به صورت قبیله‌ای و ‌عشیره‌ای و چادرنشینی زندگی می‌‌کنند و محور فعالیت اقتصادی آنان بر اساس دامداری سنتی متکی به کوچ استوار‌ است از جمله اهداف تشکیل شورای عالی عشایر است.

علی‌پور ابراز داشت: بهبود زندگی و احیای فرهنگ و سنت‌های اسلامی و اصیل عشایری و استفاده صحیح از توان و استعدادهای بالقوه اقتصادی، به ویژه در امر‌ دامداری برای رسیدن به اهداف خودکفایی و بهره‌گیری مناسب از روحیه سلحشوری و شجاعانه عشایر در زمینه‌های رزمی و نظامی در راستای حفاظت و ‌حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

همچنین مدیرکل امور عشایر استان خواستار تخصیص 100 درصدی اعتبارات این اداره‌کل بر اساس ماده 69 و 70 برنامه چهارم توسعه و ماده 15 آئین‌نامه ساماندهی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تشکیل شورای عالی عشایر استقبال کرد و گفت: در این زمینه استانداری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

موسی خادمی افزود: ضروری است سایر دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات جامعه عشایر با اداره‌کل امور عشایر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول