اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

بازسازی 1237 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده دشتی

فرماندار دشتی گفت: در بخش بازسازی در شهر شنبه و 12 روستای مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی، هزار و 237 واحد مسکونی بازسازی شده است.

بازسازی 1237 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید علی هاشمی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: در فاز دوم بازسازی 377 واحد دیگر در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی بازسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: خط دو مداره برق، روشنایی معابر،  بازسازی 69 کلاس درس در 17 مدرسه، 16 مسجد و حسینیه، سه امامزاده و سه خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی بازسازی شده است.

هاشمی یادآور شد: دو زمین چمن مصنوعی و یک زمین چمن طبیعی و اختصاص شش میلیارد تومان برای عمران روستایی در باغان، کردلان و چاه‌گاه، درویشی، سنا و شهر شنبه اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان دشتی به عنوان دومین قطب کشاورزی استان به شمار می‌رود، گفت: در این فصل بحث کاشت و داشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل است که بعضاً گوجه این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

هاشمی به استمهال وام کشاورزان خسارت دیده در بخش شنبه اشاره کرد و گفت: بحث لایروبی قنات‌ها و لایروبی چاه‌های کشاورزی و سیل بندهای کشاورزی از عمده مشکلات این بخش است که بخشی قبل از وقوع زلزله سال‌جاری تخریب شد و بخشی هم بعد از زمین‌لرزه 6.1 دهم ریشتری فروردین ماه سال‌جاری و سیل اخیر تخریب شده است.

فرماندار دشتی در ارتباط با موج‌شکن لاور ساحلی خاطرنشان کرد: مقدمات کار فراهم شده و مسئولان محلی هم نگاهشان به این بوده که هر چه سریع‌تر این پروژه تحویل بنادر و دریانوردی شود تا ما شاهد بهره‌برداری آن باشیم زیرا عمر این پروژه به 10 سال نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با توجه به اعتباری که امسال در اختیار داشتیم 3.3 دهم اعتبارات شهرستان به این بخش اختصاص داده‌ایم اما برای احداث ساختمان دیالیز که سال 90 شروع شده و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی عنوان کرد: دستگاه رادیولوژی بیمارستان قدیمی و فاقد کارایی است که این بخش بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول یادآور شد: در سال‌جاری مبلغ چهار میلیارد و 44 میلیون تومان به بخش حمل و نقل اختصاص داده‌ایم که 16.7 درصد از اعتبارات را در بر می‌گیرد که محور کاکی بادوله با شتاب بسیار خوبی در دست اجراست و این نیاز به تخصیص اعتبار است.

هاشمی افزود: محور ناصری به شنبه از سرعت خوبی برخوردار است و محور خروجی و ورودی شهر خورموج که نیاز به اعتبار دارد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

فرماندار دشتی یادآور شد: در حوزه عمران شهری و روستایی در سال‌جاری 11 میلیارد و 618 میلیون تومان تامین اعتبار شده است و پروژه‌ای که مربوط به آبرسانی به سه روستای ساحلی است و در دو ماه گذشته کلنگ‌زنی شد باید تسریع شود.

هاشمی در ارتباط با پارک بانوان در شهر خورموج نیز گفت: پارک بانوان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 10 درصد آن نیاز به اعتبار دارد.

فرماندار دشتی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتی به واسطه حمایت از منابع طبیعی، منابع آب و اداره راه و شهرسازی تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: استخر دانش‌آموزی نیاز به تخصیص اعتبار دارد که در سال‌جاری مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان در این بخش تامین اعتبار کرده‌ایم.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه مجوز اصولی دانشکده ادبیات و علوم اجتماعی اخذ شده برای اینکه بتوانیم مجوز نهایی هم دریافت کنیم نیاز به تامین اعتبار دارد تا این دانشگاه ادبیات علوم اجتماعی شهرستان دشتی هم راه‌اندازی شود.

هاشمی به بخش ورزش و حضور جوانان در لیگ دسته سه کشور اشاره کرد و متذکر شد: جوانان این شهرستان در لیگ فوتبال دسته سه کشور حضور دارند و توانسته‌اند رتبه خوبی کسب کنند و ما نیز بالغ بر 2 میلیارد و 178 میلیون تومان برای بخش ورزش تامین اعتبار کردیم و برای اینکه بتوانیم جایگاه ویژه استادیوم را تکمیل کنیم نیاز به 300 میلیون تومان اعتبار داریم.

انتهای پیام/66001/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول