اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد

راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی در مناطق کمتر توسعه یافته گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی در مناطق کمتر توسعه یافته این استان خبر داد.

راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی در مناطق کمتر توسعه یافته گیلان

فردین پورهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت 54 دفتر خدمات مسافرتی بند «ب» در گیلان اظهار کرد: دفاتر مذکور وظیفه تورگردانی گردشگران را به عهده دارند.

وی به متقاضیان دریافت مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در گیلان اشاره کرد و افزود: تقاضای افراد مذکور در کمیسیون فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تایید شده و در حال تکمیل پرونده هستند.

پورهادی با بیان اینکه تعداد دفاتر خدمات مسافرتی گیلان در سه ماه آینده به بیش از 60 دفتر می‌رسد، تصریح کرد: راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی در مناطق کمتر توسعه یافته از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان شهرستان‌های سیاهکل، املش و شفت را در اولویت صدور مجوز راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی خواند و بیان کرد: شفت با توجه به رونق گردشگری طبیعت‌گردی و مذهبی و همچنین وجود امامزادگان اسحاق (ع) و ابراهیم (ع) از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است و امیدواریم دفاتر خدمات مسافرتی بیشتری در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی در ادامه به ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله اشاره کرد و گفت: فرآیند ثبت جهانی یک اثر ملی با تایید یونسکو انجام می‌شود و نماینده این سازمان باید از وضعیت اثر بازدید داشته باشد.

پورهادی برگزاری تورهای آشناسازی سفرای کشورهای مختلف در ایران را از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و یادآور شد: بازدید از مکان‌های شاخص توسط سفرای کشورها از جاذبه‌های شاخص گیلان انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به بازدید سفرای کشورها از موزه میراث روستایی و شهرک تاریخی ماسوله اشاره کرد و افزود: آشناسازی سفرا با مکان‌های گردشگری و تاریخی گیلان از اهداف بازدیدها است.

انتهای پیام/84001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول