اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 90 تیم زیر پوشش پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در خراسان جنوبی

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی مجموع تیم‌های زیر پوشش برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در استان را 90 تیم عنوان کرد و گفت: تعداد 167 هزار و 160 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

فعالیت 90 تیم زیر پوشش پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام شیخانی ظهر امروز در هشتمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف اصلی و کلان پیش‌بینی شده در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد کاهش میزان بروز اعتیاد در کشور است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 235 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی طرح پیشگیری اولیه اعتیاد اختصاص یافته است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی کشور نیز به این طرح مبلغ 734 میلیون ریال بوده است.

شیخانی، رویکرد مبتنی بر خانواده(آگاه‌سازی و آموزش والدین)، رویکرد مبتنی بر فرد، رویکرد مبتنی بر مدرسه و معلمان و رویکرد مبتنی بر مراقبت‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی و رویکرد مبتنی بر پیشگیری اجتماع محور را از جمله رویکردهای علمی پیشگیری از اعتیاد برشمرد.

وی در ارتباط با رویکرد مبتنی بر پیشگیری اجتماع محور، اذعان داشت: این رویکرد به نقش عوامل محیطی و اجتماعی در پیشگیری از مشکلات اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی مردم توجه دارد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی مجموع تیم‌های زیر پوشش برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در استان را 90 تیم عنوان کرد و گفت: تعداد 167 هزار و 160 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

شیخانی در ارتباط با عملکرد طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد با رویکرد محلات، خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری این طرح در 31 محله شهری اجرا و 119 هزار و 113 نفر از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت مجموع تیم‌های تشکیل شده در محیط روستایی 38 تیم بوده که 45 هزار و 74 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری، طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد با رویکرد محیط‌های کار در سه محیط سازمانی، صنعتی و نظامی 21 تیم بوده که 2 هزار و 973 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول