اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد

اجرای 500 برنامه فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی از اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در هشت ماه سال جاری در شهرستان ملایر خبر داد.

اجرای 500 برنامه فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد

حجت‌الاسلام داوود عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه انتظار مردم از اداره تبلیغات اسلامی حفظ و تقویت ارزش‌های دینی است، افزود: تنها راه رسیدن به این مهم، کادرسازی فرهنگی و تولید داده‌های لازم برای سیاست‌گذاری فرهنگی در سطح جامعه است.

وی اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی ملایر به عنوان یکی از نهادهای مذهبی و فرهنگی در شهرستان در زمینه امور اجتماعی نیز برنامه‌های مختلفی دارد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: در این زمینه یکی از این برنامه‌ها برگزاری جلسات آموزشی و سخنرانی در راستای مبارزه و پیشگیری با پدیده شوم مواد مخدر است.

وی ابراز داشت: این اداره با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان تا کنون جلسات و برنامه‌های مختلفی را در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ادارات داشته است.

عباسی از اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در هشت ماه سال جاری در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: یک‌هزار و 200 سخنرانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در ملایر توسط مبلغان در سه ماهه سوم سال جاری نیز انجام شده است.

وی گفت: در این سخنرانی‌ها مبلغان به بررسی آسیب‌هایی  مصرف مواد مخدر بر بنیان خانواده و فرد پرداختند.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: پخش بروشور و تراکت با موضوع مضرات مصرف مواد مخدر، پخش سی دی و نرم‌افزار آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و گفتمان دینی از جمله این برنامه‌های فرهنگی بوده است.

وی افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت با حضور اعضای خانه‌های قرآنی و شهر و روستا، برگزاری نشست‌های تخصصی مختلف با حضور اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در راستای چگونگی مبارزه با گسترش مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

عباسی در ادامه از اعلام نتایج آزمون شفاهی هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم این شهرستان خبر داد.

وی اضافه کرد: در این دوره از طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ بیش از 3 هزار نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند که از این تعداد 800 نفر موفق به دریافت مدرک با درجه‌های مختلف شدند.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر عنوان داشت: این دوره‌ها بر اساس مصوبه 573 شورای انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان پس از قبولی در سه درجه 4،3 و 5 و حفظ 5 جزء موفق به کسب مدرک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون مرحله سوم هشتمین دوره طرح اعطای مدرک به حفاظ، 27 دی ماه جاری در سازمان دارالقرآن و بر اساس کتاب قاموس قرآن آیت‌الله سیدمحمد قریشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول