اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خبر داد

افزایش 69 درصدی میزان استخراج تعاونی‌های معدنی قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از افزایش 69 درصدی میزان استخراج فعالیت‌های معدنی در تعاونی‌های معدنی خبر داد.

افزایش 69 درصدی میزان استخراج تعاونی‌های معدنی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، مسعود بابایی اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته میزان استخراج تعاونی‌های معدنی استان قزوین در سال 91 نسبت به سال 90 به میزان 215574 تن یعنی معادل 69 درصد افزایش در مقایسه با سال 90 را داشته است.

وی افزود: این افزایش نشان توجه این استان به مقوله تعاونی‌های تولیدی و ظرفیت روبه رشد فعالیت‌های معدنی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در خصوص هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی افزود: هدف تشکیل تعاونی‌ها استفاده از نیروی فردی اعضا در همکاری جمعی است تا حدی که در یک نظام پیشرفته تعاون، اعضای تعاونی‌ها برای رفع حوایج خود به هیچ کس محتاج نباشند.

بابایی ادامه داد: بنابر این تشکیل یک شرکت تعاونی به این معنی است که با تجمع نیروهای فردی، وقت، انرژی و سرمایه انسان‌ها، دستگاهی به وجود می‌آید که قادر است برای همه اعضا خدماتی انجام دهد که هر یک به تنهایی قدرت انجام آن را نداشته‌اند.

وی با اشاره به دلایل تشکیل تعاونی عنوان کرد: دلایل تشکیل تعاونی‌ها را می‌توان در مالکیت جمعی تولیدکنندگان بر وسایل تولید و ابزار انگاری سرمایه برای کار و تولید و دسترسی توده مردم به مواد مصرفی و تولید فراوان و ارزان، رفع درگیری خریدار و فروشنده، رعایت قیمت عادلانه و حفظ مرغوبیت کالا، نفی انحصار مطلق و حذف واسطه‌ها و جلوگیری از بحران‌های اقتصادی دانست.

انتهای پیام/77002/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول