اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان شیراز:

آمار تخلفات تعاونی‌های مسکن رو به افزایش است

معاون دادستان شیراز گفت: بیشترین آمار شکایت از نحوه عملکرد تعاونی‌ها در محاکم قضایی استان فارس، مربوط به تعاونی‌های مسکن است.

آمار تخلفات تعاونی‌های مسکن رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد رحمانیان بعد از ظهر امروز در همایش «اطلاع و آگاهی از مقررات تعاونی‌های مسکن» در سخنانی اظهار داشت: در محاکم قضایی شاهد شکایت ده‌ها نفری اعضای تعاونی‌ها هستیم که رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین پرونده شکایت از تعاونی‌های مسکن شامل اراضی خریداری شده بیشتر از ارزش واقعی، نداشتن آشنایی با موازین قانونی، نبود تضمین قراردادهای حقوقی تعاونی، سهامداران و مالباخته شدن تعدادی از اعضای تعاونی‌های مسکن است.

معاون دادستان شیراز تصریح کرد: بر اساس قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری‌های مسکونی، مقرر شد هرگونه واگذاری و نقل و انتقال زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل محدوده شهر با اخذ گواهی کتبی از شهرداری و مسکن و شهرسازی انجام شود.

رحمانیان بیان داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی و غیردولتی بدون پروانه تعمیرات ساختمانی و پایان کار اجازه فعالیت ندارند و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخلف‌ ساخت و سازهای مسکونی ، تمام دستگاه‌هایی که مسئولیت واگذاری زمین را دارند نمی‌توانند به تعاونی‌هایی که اجازه تغییر کاربری ندارند، زمین بفروشند.

معاون دادستان شیراز ابراز داشت: با تعاونی‌های متخلف که به طور غیرقانونی زمین‌هایی که دارای تغییر کاربری هستند را به اعضای خود فروخته‌اند نیز برخورد کیفری می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول