اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مسکن مهر ایده ارزشمندی بود اما گیرهای آن باید برطرف شود

استاندار اردبیل گفت: مسکن مهر طرحی ارزشمند و حرکتی مناسب بوده اما برخی از گیرها و نارسایی آن باید برطرف شود.

مسکن مهر ایده ارزشمندی بود اما گیرهای آن باید برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن در استانداری اردبیل اظهار داشت: ما باید با جامع‌نگری از نگاه‌های بخشی و جزیره‌ای در مدیریت و تصمیم‌سازی‌ها پرهیز کنیم چرا که اصل مدیریت بر این است که یک ارتباط منسجم و منظم بین اجزای مختلف در حوزه اجرا وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: ساکنان مسکن مهر چه گناهی کرده‌اند که باید هزینه‌های زیرساختی که امروز رایگان در اختیار شهرها قرار گرفته باید آنها با پرداخت هزینه‌ از آن استفاده کنند در حالی‌که بهتر است مدیران دستگاه‌های خدماتی در تامین زیرساخت‌ها هزینه‌ای را به صاحبان مسکونی مهر تحمیل نکنند تا افراد و یا تعاونی‌ها در قالب مسکن مهر نسبت به خرید انشعاب اقدام کنند.

استاندار اردبیل افزود: مسکن مهر که به شکل حجیم در این کشور احداث شده یک حرکت ارزشمند است اما مشکلات و نارسایی‌هایی دارد که بیشتر مربوط به نارسایی‌های مدیریتی ما است که ضروری است آنها را برطرف کنیم و زمینه‌های راحتی و سهولت مردم در بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مهر را فراهم آوریم.

خدابخش از مسئولان متولی این حوزه خواست تا با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به متقاضیان مسکن مهر آنها را ترغیب به اقساط‌‌بندی تسهیلات بانکی خود کنند تا مبادا با تجدید زمان و دوران مشارکت در ساخت صاحبان این واحدها متضرر شوند و یا مجبور به پرداخت مبالغ اضافی شوند.

این مسئول ادامه داد: مسئولان اجرایی باید به تعهدات خود در قبال مسکن مهر پایبند باشند و اگر قرار است تسهیلات یا خدماتی به مجتمع‌های مسکونی مهر ارائه شود به موقع این کار را انجام دهند چرا که هرگونه تاخیر در این اقدامات مساوی با قطع نخاع اجرایی این پروژه است.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: به دلیل آنکه اقشار آسیب‌پذیر اکثراً در واحدهای مسکن مهر اسکان می‌یابند ضروری است با یک نگاه مدیریتی منسجم مشکلات مساکن مهر در حوزه تامین هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن برطرف شده و امکان بهره‌برداری به موقع برای متقاضیان چشم انتظار این واحدها فراهم آید.

دستگاه‌های دولتی به تعهدات خود در قبال مسکن مهر پایبند باشند

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با توجه به اینکه هنوز 5 هزار واحد مسکن مهر در مرحله تکمیل و تحویل است نباید قصور و کوتاهی را از مدیران و مسئولان اجرایی و خدماتی شاهد باشیم بلکه بهتر آن است که دستگاه‌های خدمات‌رسان به تعهدات خود عمل کنند تا به سرعت این واحدها تکمیل شده و متقاضیان در این واحدها سکونت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از بانک مسکن خواست تا نسبت به اقساط بندی تسهیلات بانکی واحدهای تکمیل شده و پرداخت تسهیلات به صورت کامل اقدامات لازم را انجام داده و از برخی قصور و کوتاهی در این حوزه پرهیز کند.

انتهای پیام/62007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول