اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

213 تعاونی مسکن مهر تشکیل شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از 213 شرکت تعاونی مسکن مهر در مناطق مختلف استان اردبیل تشکیل شده و در این اقدام دولت سهیم بودند.

213 تعاونی مسکن مهر تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه شورای مسکن در اردبیل اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این شرکت‌های تعاونی در اردبیل و سایر مناطق استان فعالیت کرده و ساخت 12 هزار و 110 واحد مسکن را عهده‌دار بودند.

وی با برشمردن مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر تصریح کرد: برخی از این تعاونی‌ها هنوز نتوانستند تا سقف 25 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند و در کنار آن شهرداری از بابت کسری پارکینگ صاحبان واحدها را با جرایم سنگین روبه‌رو کرده که در این زمینه انتظار می‌رود مسئولان امر با تدبیر بیشتر عمل کنند.

منوری ضرورت تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر جعفرآباد، کوثر و محله میرزا بخشعلی اردبیل را با توجه به لغو قرارداد در سال‌های اخیر ضروری بیان کرد و افزود: انتظار می‌رود بانک عامل در تقلیل سود دوران مشارکت همکاری لازم را با تعاونی‌ها انجام دهد و در کنار آن برخی از نظارت‌ها بر ساخت و سازهای مسکن مهر تقویت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضرورت مراجعه تعاونی‌ها به بانک مسکن برای آغاز قسط‌بندی متقاضیان مسکن مهر را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: بانک مسکن اعلام آمادگی کرده که بدون پایان کار و در قالب ضمانت‌نامه‌های مختلف اقساط‌بندی را انجام می‌دهد و هر چقدر این کار با تأخیر صورت بگیرد به ضرر خود متقاضیان مسکن مهر است.

وی اضافه کرد: مسئولان بانک مسکن اعلام می‌کنند که بیش از هفت هزار واحد آماده قسط‌بندی است اما صاحبان آن به این کار راغب نیستند که خود این امر سود بانکی را مضاعف کرده و دیرکرد اقساط را به متقاضیان تحمیل می‌کند که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم و به موقع انجام شود.

استانداری سهم یک سوم دستگاه‌های خدمات‌رسان را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل نیز گفت: براساس تفاهمنامه سه جانبه بین اداره کل راه و شهرسازی،‌ استانداری و آب و فاضلاب قرار است براساس تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات از بابت آب، فاضلاب، برق و همچنین گاز مبلغ در نظر گرفته شده پرداخت شود تا شرکت آب و فاضلاب بتواند پروژه‌های خود را در موعد مقرر به انجام برساند.

عبدالحسین حسن‌زاده گفت: استانداری بیش از یک میلیارد و 970 میلیون تومان سهم خود را تاکنون پرداخت کرده در حالی که این شرکت با افزایش قیمت در خرید لوله، کنتور آب و سایر تجهیزات روبه‌رو شده و تا زمانی که مبالغ معوق پرداخت نشود امکان ارائه خدمات به ساکنان مساکن مهر وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما از بابت خرید تجهیزات و اجرای پروژه با بدهی‌های سنگین به پیمانکاران روبه‌رو هستیم در حالی که هنوز نتوانستیم بخش عظیمی از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم و در دو شهرک شام‌اسبی و پیله‌سحران نیز با نواقصاتی در لوله‌گذاری و اجرای پروژه مواجه هستیم.

فیروز خدایی مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز تصریح کرد: ما به تمام تعهدات خود به غیر از مسکن مهر فاز دو پارس‌آباد عمل کردیم و با توجه به اینکه از منابع داخلی شرکت این کارها صورت گرفته، انتظار می‌رود استانداری یک سوم سهم خود را پرداخت کند.

علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت برق استان نیز با بیان اینکه در 31 سایت عملیات برق‌رسانی انجام شده که 20 سایت آن به اتمام رسیده و از 11 سایت مابقی تنها عملیات اجرایی چهار سایت به صورت ناقص باقی مانده است، اضافه کرد: استانداری یک سوم سهم خود را که حدود 350 میلیون تومان است، باید پرداخت کند به طوری که برای 11 هزار انشعاب هزینه پرداخت شده و تکلیف هفت هزار انشعاب هنوز مشخص نشده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه یادآور شد: بیش از هفت پروژه مدرسه‌سازی در سایت‌های مسکن مهر در حال احداث است که از بابت اجرای این پروژه‌ها 2.5 میلیارد تومان پرداخت شده ولی همچنان سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه‌ها تکمیل شود.

یاور وحدتی‌پور گفت: اگر 70 درصد این اعتبارات تا پایان امسال پرداخت شود ما تا خرداد ماه همه هفت پروژه مدرسه‌سازی را در مجتمع‌های مسکونی مهر تکمیل کرده و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول