اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری ابهر مطرح کرد

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جرائم مربوط به مواد مخدر

رئیس دادگستری شهرستان ابهر تسریع رسیدگی به پرونده‌های جرائم مواد مخدر به منظور کاهش اطاله دادرسی را از اولویت‌های حوزه حقوق قضایی اعلام کرد.

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جرائم مربوط به مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدتقی فتحی بعدازظهر امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: وظیفه کمیته حقوقی و قضایی شورای مبارزه با مواد مخدر رفع اشکالات قانونی مبارزه با مواد مخدر و برخورد با مقوله وحشتناک و خانمان‌سوز اعتیاد است.

وی به اعضای کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اشاره کرد و افزود: دادستان همه شهرستان‌های استان، مدیرکل اداره اطلاعات، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل گمرک، مدیرکل اداره زندان‌ها و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی استان جزو اعضا هستند.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر ادامه داد: هفت جلسه کمیته حقوقی و قضایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تشکیل شده است.

این مسئول به اولویت‌های حوزه حقوق و قضایی در سال‌جاری بر اساس شاخص‌های مورد نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: آموزش تخصصی قضات مرتبط پیرامون جرائم و مجازات‌های مجرمان مواد مخدر یکی از اولویت‌ها است.

فتحی تسریع رسیدگی به پرونده‌های جرائم مواد مخدر به منظور کاهش اطاله دادرسی را از دیگر اولویت‌های حوزه حقوق قضایی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد به طور مطلق جرم نیست، اظهار داشت: اگر فرد معتاد برای ترک اعتیاد به کمپ‌های موجود مراجعه نکند جرم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر در ادامه به مصوبات اجرایی کمیته حقوق و قضایی در سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ضابطین و ماموران مبارزه با مواد مخدر توسط قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های مواد مخدر یکی از مصوبات است.

این مسئول برگزاری کلاس آموزشی پیرامون حوزه مواد مخدر برای قضات رسیدگی‌کننده با محوریت معاون آموزش دادگستری استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: مستندسازی فعالیت‌های کمیته حقوقی در سایت دادگستری و ستاد مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های کمیته است.

انتهای پیام/73008/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول