اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

توزیع بیش از یک هزار تن کود شیمیایی میان روستاییان گچساران

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌ هزار و 165 تن کود شیمیایی اوره و سوپرفسفات میان روستاییان گچساران توزیع شده است.

توزیع بیش از یک هزار تن کود شیمیایی میان روستاییان گچساران

آیت‌‌الله مقیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان توزیع کود شیمیایی اوره از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 983 هزار و 360 کیلوگرم به ارزش 4 میلیارد و 949 میلیون ریال کود شیمیایی در میان روستاییان توزیع شده است.

مقیمی تصریح کرد: افزون بر 125 هزار کیلوگرم سوپرفسفات تریپل نیز به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال خریداری و در میان روستاییان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون افزون بر 6 میلیارد و 199 میلیون ریال بابت خرید کود شیمیایی اوره، سوپرفسفات تریپل برای توزیع در میان روستاییان هزینه شده است، ابراز کرد: توزیع کود شیمیایی اوره و سوپرفسفات مورد نیاز کشاورزان روستایی توسط شرکت‌های تعاونی تولید از جمله خیرآباد علیا، مظفرآباد، ایثارگران خامی، نازمکان و مظفرآباد صورت می‌گیرد.

این مسئول در اداره تعاون روستایی گچساران با اشاره به توزیع آرد در روستاهای گچساران گفت: در حال حاضر توزیع آرد در روستاهای گچساران و باشت توسط 25 عامل انجام می‌شود.

مقیمی ادامه داد: بخش‌های مرکزی گچساران با چهار عامل توزیع، دهستان امامزاده جعفر و تابعه با پنج عامل، بخش بویراحمد گرمسیری با شش عامل و لیشتر با دو عامل از بخش‌های مهم توزیع آرد در روستاهای گچساران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به توزیع آرد در میان روستاهای باشت عنوان کرد: در حال حاضر چهار عامل توزیع آرد در باشت فعال بوده که این عاملان کار توزیع آرد در بین افزون بر 30 روستای باشت را بر عهده دارند.

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران سهمیه هر نفر روستایی از آرد را 7.5 کیلوگرم اعلام کرد.

انتهای پیام/82001/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول