اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد

آغاز صدور کارت ملی هوشمند در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از آغاز صدور کارت ملی هوشمند همزمان با هفته ثبت احوال در این استان خبر داد.

آغاز صدور کارت ملی هوشمند در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی زاهدی‌نیا صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه صدور این کارت به طور رسمی از این هفته با حضور استاندار آغاز می‌شود، اظهار کرد: تمامی تجهیزات و سیستم‌ها برای صدور کارت ملی هوشمند در مرکز این استان فراهم شده است.

وی افزود: تا پایان امسال نیز در تمامی شهرهای خراسان شمالی تجهیزات مربوط به صدور کارت ملی هوشمند راه‌اندازی و این خدمات ارائه می‌شود.

زاهدی‌نیا با اشاره به ویژگی‌های کارت ملی هوشمند توضیح داد: کارت ملی هوشمند دارای لایه‌های مختلف امنیتی، تراشه ویژه و ضد جعل است که کیف الکترونیکی، امضای دیجیتال، ثبت اطلاعات ایثارگران، استفاده در بخش سلامت از جمله ویژگی‌های این طرح است که بایستی تمامی دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را در این راستا با ثبت احوال انجام دهند.

وی طراحی این کارت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن دانست و گفت: کاربرد این کارت چند منظوره است و با اتصال به شبکه‌های مختلف، امکان بهره‌برداری از آن برای دستگاه‌های زیرساختی فراهم شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی راه‌اندازی نمایندگی این اداره در مناطق مرزی جرگلان و غلامان را از برنامه‌های هفته ثبت احوال برشمرد.

وی گفت: افزون بر این افتتاح آرشیو الکترونیکی اسناد از برنامه‌های این هفته در استان به شمار می‌رود.

زاهدی‌نیا در بخش دیگری راه‌اندازی چهار نمایندگی ثبت احوال در سرحد و صفی‌آباد و همچنین پیش قلعه و قاضی را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: نمایندگی این اداره در دو شهر تا پایان امسال و دو شهر دیگر در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی ایجاد این نمایندگی‌ها در این مناطق را برای تسهیل در دسترسی مردم برای ثبت وقایع حیاتی و جلوگیری از هزینه‌های ناشی از آمد و رفت به مراکز شهرستان‌ها برشمرد.

* 14 هزار ولادت در خراسان شمالی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی همچنین از ثبت 14 هزار مورد واقعه ولادت در این استان طی امسال خبر داد.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: 11 هزار و 599 مورد واقعه ولادت از طریق دفاتری که ثبت احوال در بیمارستان‌های این استان برای ثبت این واقعه ایجاد کرده صورت گرفته است.

وی گفت: تمامی اقدامات برای صدور سند واقعه تولد در همان محل انجام شده و مردم دیگر نیازی به مراجعه به ثبت احوال و سایر محل‌هایی چون بانک‌ها ندارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون در بیمارستان اسفراین، شیروان و دو بیمارستان بجنورد واقعه تولد ثبت می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا در سایر شهرستان‌ها نیز آن را به ثبت برسانیم.

به گفته وی، میزان تولد در این استان طی امسال نسبت به سال قبل با هفت درصد رشد مواجه است.

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، سوم دی‌ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نام‌گذاری شده و به همین مناسبت اول تا هفتم دی‌ماه هر سال به عنوان هفته ثبت احوال برنامه‌هایی به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول