اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی اردبیل:

12 شرکت بیمه محصولات کشاورزی را پوشش می‌دهند

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: 12 شرکت بیمه با 226 کارگزار در سطح استان محصولات متنوع کشاورزان را زیر پوشش قرار می‌دهند.

12 شرکت بیمه محصولات کشاورزی را پوشش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل محمدی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بیمه کشاورزی در جمع کارگزاران در اردبیل اظهار داشت: این صندوق با به راه‌اندازی شرکت‌های اقماری توانسته در مدت زمان کوتاه و با کیفیتی ممتاز در همه زمینه‌ها محصولات زراعی، باغی و دامی را زیر پوشش خود ببرد.

وی تصریح کرد: ما در بیمه محصولات کشاورزی سهم باغداران را 22 درصد تعیین کردیم و 78 درصد سهم بیمه باغداران بر عهده صندوق بیمه محصولات کشاورزی است تا با استقبال خوبی روبه‌رو شده و در این امر بتوان تحولی اساسی ایجاد کرد.

محمدی از افزایش توناژ سیب در بخش بیمه از 15 تا 30 تن خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه در سال‌های گذشته با برخی گله‌مندی‌ها و اقدامات متفاوت روبه‌رو بودیم که با عنایت مسئولان کشوری این امر اصلاح شده و زمینه برای تحول واقعی فراهم آمده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: قرار است از سال زراعی جاری یک درصد غرامت پرداختی به کشاورزان به حوزه پیشگیری از حوادث و سوانح طبیعی و قهری اختصاص یابد تا با اجرای طرح‌های مختلف بتوانیم جلوی حوادث احتمالی را بگیریم.

وی تعهد صندوق بیمه را در پرداخت خسارت زارعان یادآور شد و بیان کرد: امسال از بابت پرداخت خسارات وارده به بخش‌های مختلف کشاورزی بیش از 30 میلیارد تومان غرامت به فعالان این بخش پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان از استقبال خوب زارعان و کشاورزان از پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی و باغی خبر داد و یادآور شد: از کل زراعت استان که حدود 600 هزار هکتار است تاکنون 245 هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته و ما تا نیمه دی ماه در مناطق گرمسیر آماده ارائه خدمات به کشاورزان هستیم اما در مناطق سردسیر مهلت بیمه امروز پایان یافت.

محمدی ادامه داد: برای اولین بار تنه درختان سیب نیز بیمه می‌شوند و باغداران می‌توانند با پرداخت مبالغی کم از این بیمه استفاده کنند.

وی از پرداخت 7.5 میلیارد تومان غرامت به بخش دام و طیور خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و همچنان تلاش بر این است تا حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت یک شکوفایی واقعی و تحول‌آفرین حرکت کند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول