اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سراوان در مجلس:

فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در جامعه نهادینه شود

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی از طریق تریبون‎ها و جلسات به قشر کشاورز معرفی شود.

فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، هدایت‌الله میرمرادزهی صبح امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان سراوان، اظهار داشت: با وضعیت مطلوب بخش کشاورزی در سراوان می‎توانیم با برنامه‎ریزی و کارهای کارشناسی شده حداقل سه برابر کشت را داشته باشیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بخش کشاورزی باید فرهنگ سازی برای مصرف صحیح از آب را نهادینه کنیم.

این مسئول با توجه به جایگاه خوب خرمای سراوان در کشور خواستار شد تا فرآورده‎های خرمای این شهرستان به نام سراوان بسته بندی شوند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته سراوان بهترین باغات را در استان داشته و باید این امر کارشناسی و احیا شود.

میرمرادزهی افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ 6 میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی سیل به این استان بوده که با توجه به حجم بالای خسارات سیل به بخش کشاورزی خصوصا خرمای این شهرستان که به بیش از 70% درصد این محصول را خراب کرده و همچنین در موارد دیگر خسارات بالایی را داشته‌ایم، می‎طلبد مسئولان شهرستان با حساسیت بالا نسبت به جذب این اعتبار تخصیصی اقدام به موقع انجام دهند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از گلوگاه‎های دام استان و کشور است، باید سود و فایده عاید این مردم شود و فقط این منطقه گذرگاه دام نباشد و مردم این شهرستان ارزانترین قیمت گوشت را داشته باشند.

وی به نقش مهم بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی یک پروسه بزرگ است تا کشاورزان با انگیزه بالا و با حمایت بخش دولتی به تولید محصولات کشاورزی بپردازند و نگرانی از بابت خرابی محصول خود نداشته باشند، باید این فرهنگ بیمه محصولات از طریق تریبون‎ها و جلسات به قشر کشاورز معرفی و نهادینه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان نیز ضمن تشریح گزارشی در زمینه روند توسعه بخش کشاورزی در سراوان گفت: در بحث محصولات گلخانه‎ای بیش از 400 هزار مترمربع فضای گلخانه‎ای در سراوان وجود دارد که می‎توان گفت این مقدار هشت برابر افزایش داشته است.

محمد رفیع‌دهواری ادامه داد: در بحث مرغداری‎ها در سنوات گذشته 10 واحد مرغداری داشتیم که تا به حال این رقم به 14 واحد رسیده و با استقبال خوب و پیگیری‎های ستاد تا پایان سال این رقم به 33 واحد خواهد رسید که نوید خوبی در بحث تامین گوشت سفید شهرستان و حتی شهرستان‎های همجوار را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: از اقدامات مهم دیگر می‎توان به احیاء کردن دشت مکسوخته اشاره کرد که با همت خوب تحصیل‌کرده‎های رشته‎های کشاورزی به قطب کشاورزی شهرستان تبدیل شده است.

رفیع‌دهواری اذعان داشت: در نظر داریم این دشت را به قطب کشاورزی دراستان و حتی به عنوان یک مجتمع خوب در سطح  کشور معرفی کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان در پایان متذکر شد: آنچه در کنار منابع بانکی که در قالب طرح‎های زود بازده می‎توان به آن اشاره کرد و خیلی چشمگیر است، بحث حمایت بخش خصوصی در طرح‎های کشاورزی بوده که رقمی بیش از 21 میلیارد تومان بوده وبا همت و رایزنی‎های ستاد توسعه کشاورزی شهرستان تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول