اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برنامه‌های هفته وقف در این استان را اعلام کرد.

برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف اظهار داشت: 27 ماه صفر در تقویم رسمی ایران به عنوان روز وقف نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه‌های هفته وقف از روز نهم دی ماه در استان آغاز و تا پانزدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شعار امسال هفته وقف همانند سال گذشته شعار همه واقف باشیم انتخاب شده که این نشان دهنده اهمیت وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه وقف از جمله سنت‌های ماندگاری است که پیامبراکرم(ص) ترویج دهنده آن بود، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در همان نخستین روزهایی که در مدینه حضور یافت با خریداری یک قطعه زمین اقدام به ساخت مسجد قبا کرد و نخستین موقوفه را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه وقف از فضیلت‌‌های خوب و پسندیده اخلاقی و انسانی در اسلام است، خاطر نشان ساخت: وقف از دیدگاه انسانی به مفهوم پیروزی ارزش‌های معنوی در وجود انسان است و گسترش فرهنگ وقف در یک جامعه به معنای سیطره‌ ارزش‌های معنوی بر ارزش‌های مادی در جامعه است.

عباسیان ادامه داد: حضرت محمد(ص) در طول دوران حیات پر خیر و برکتش هر مالی را که به دست می‌آورد، آن را در راه خدا وقف می‌کرد و به صورت عملی فرهنگ وقف را ترویج می‌داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: وقف منحصر به احکام دینی و عبادی نیست و با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد می‌توان در همه زمینه‌ها و برای رفع مشکلات نسبت به وقف اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ‌فلسفه وجودی فرهنگ وقف‌، فقرزدایی جامعه اسلامی است، اضافه کرد: با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش یافته و بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های نیکو و سنت‌های حسنه وقف است، بیان کرد: گره گشایی از مشکلات مسلمانان و این که انسان بخشی از اموال خود را به دیگران دهد به عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مطرح است که از آن به وقف تعبیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 700 نوع نیت وقف وجود دارد، خاطر نشان ساخت: وقف باعث ماندگاری شخص و نام و یاد او شده و از اجر بالایی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل محدودیت‌های مالی بسیاری که در کشور وجود دارد، امکان حل مشکلات وجود ندارد که مردم می‌توانند به وسیله سنت حسنه وقف بخشی از این مشکلات را کاهش دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مشکلات درمانی را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود کشور عنوان کرد و افزود: امروز به دلیل گرانی دارو بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه‌های سنگین دارو و درمان را ندارند در حالی که افراد خیر می‌توانند با وقف در بخش بهداشت و درمان، بیماران بی‌بضاعت را در تامین داروهای مورد نیاز کمک دهند.

به گفته وی افراد خیر می‌توانند اموال خود را در بخش بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، ازدواج جوانان، تامین مسکن افراد کم درآمد و... هزینه کنند.

عباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان بیان کرد: برگزاری همایش وقف و رسانه،‌ برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در میادین اصلی شهر، برگزاری نشست‌های صنفی،‌ برگزاری همایش استانی همه واقف باشیم، غبارروبی بقاع متبرکه، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از 20 پروژه عمرانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف،‌ برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری دعای ندبه، گلباران قبور پاک و مطهر شهدا و... بخشی از برنامه‌های هفته وقف در این استان است.

انتهای پیام/87004/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول