اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

احیای سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اقدام بزرگی است

امام جمعه جیرفت گفت: احیای سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اقدام بزرگی است که باید بانک صنعت و معدن هم در این منطقه شکل بگیرد.

احیای سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اقدام بزرگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان خاطر به جنوب استان بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و بر اساس آمار و ارقام شاخص‌های امنیتی ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص‌های امنیتی در جنوب کرمان افزود: با همکاری خوب نیرو‌های امنیتی در منطقه شاخص‌های امنیتی در جنوب کرمان مطلوب است.

عسکری با بیان اینکه در هیچ جای دنیا امنیت مطلق وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به واسطه اقدامات خوب دستگاه‌های مختلف امنیت در جنوب کرمان از موقعیت خوبی برخوردار است. استاندار کرمان نیز نظر مساعدی در خصوص سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان دارد که امیدواریم این همکاری‌ها، همدلی‌ها و وحدت‌ها شکل بگیرد و شاهد رونق بیش از پیش در جنوب کرمان باشیم.

عسکری بیان داشت: باید مردم هفت شهرستان جنوبی استان دست در دست هم دهند و با وحدت تمام نیرو‌های سیاسی مشکلات را رفع کنند که اگر وحدت، انسجام و همدلی باشد، قدم‌های بسیار خوبی در منطقه برداشته می‌شود.

خطیب جمعه جیرفت در ادامه با تقدیر از راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در جنوب کرمان توسط صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: شبکه دیجیتال قابل توسعه است آن چند شبکه دیگر هم که سرویس دهی داده نمی‌شوند امید است که انجام بشود و مردم هم از این نعمت برخوردار بشوند.

وی با اشاره به استعدادهای بالفعل و بالقوه که در جنوب کرمان وجود دارد، اظهار داشت: باید یک تحول بنیادین در جنوب کرمان محقق شود و در منطقه استعداد‌هایی مانند وسعت جغرافیایی، برخورداری از اقلیم‌های گوناگون وجود دارد که در تمام فصول سال همه محصولات کشاورزی را شاهد هستیم.

عسکری عنوان کرد: استعداد ممتاز کشاورزی در این منطقه و تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی رقم بسیار بالایی است که گردش پولی آن 40 هزار میلیارد تومان است که در کنار این گردش پولی اشتغال‌های دیگر هم ایجاد می‌شود.نیرو های تحصیل‌کرده و کارآمد یکی دیگر از پتانسیل‌های منطقه است که اگر در گذشته منطقه از نظر نیروی انسانی ضعیف بود، الان اعزام نیرو‌های تحصیل کرده را دارد.

وی با بیان اینکه معادن غنی و متنوع در جای جای منطقه به خوبی نمایان است، گفت: جنوب کرمان در این زمینه سومین جایگاه کشور را بعد از شمال کرمان‌ و یزد دارد که به عنوان ثروت و نعمت خدایی این منطقه است.

خطیب جمعه جیرفت با طرح این پرسش که این سرمایه‌ها به کجا می‌روند، افزود: سرمایه تولید پول و ثروت می‌شود اما از این منطقه خارج می‌شود که باید کاری انجام شود که هم سرمایه‌ها تولید و هم در منطقه صرف توسعه شود.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان از معدود مناطق مهاجر پذیر کشور است، ابراز داشت: منطقه جنوب استان در فصل کشاورزی بیش از 200 هزار مهاجر برای کشاورزی‌، اجاره زمین و... دارد که اگر این استعداد‌ها به فعلیت برسد مهاجر‌پذیری جنوب کرمان از این هم بیشتر می‌شود و بسیاری از کمبودها را جبران می‌کند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: برای رونق این همه استعداد و امکانات بالقوه باید زیر ساختهای اداری مانند گمرک‌، فرودگاه ،راه‌آهن و پایانه حمل بار ایجاد شود که یکسری از کار‌ها انجام شده و یکسری دیگر باید انجام بشود.

وی خاطرنشان کرد: مساعدت در زمینه کمک به ساخت عتبات عالیات توسط مردم شهرستان خوب بوده و بیش از 400 میلیون ریال توسط مردم برای بازسازی گنبد امام حسین (ع) کمک شده است که اکثراً توسط فرهنگیان و خانواده معظم شهداء بوده است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه در شهرستان جیرفت هیچ کمبودی در زمینه ظرفیت‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: صادرات بار از فرودگاه جیرفت در رشد قیمت محصولات کشاورزی این منطقه بسیار تأثیر دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به همت مدیران استان و دولت سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان شکل گرفت، افزود: این اقدام مبارکی در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها است که از مدیران می‌خواهیم در زمینه راه‌اندازی بانک صنعت و معدن هم اقدام شود زیرا به عنوان پشتیبانی کننده صنعت و معدن در جنوب کرمان مورد نیاز است.

وی در پایان از استاندار کرمان و فرماندار جیرفت خواست در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در شهرستان جیرفت اقدام کنند.

انتهای پیام/80003/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول