اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت اعلام کرد

برداشت 200 هزار تن مرکبات از باغ‌های جیرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: بیش از 200 هزار تن مرکبات عاری از مصرف سم از باغ‌های مرکبات این شهرستان برداشت می‌شود.

برداشت 200 هزار تن مرکبات از باغ‌های جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدعلی سیفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت ارقام زودرس مرکبات از باغ‌های شهرستان جیرفت از اوایل آبان ماه با ارقام پرتقال محلی و واشنگتن و ... آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: کار برداشت با ادامه برداشت میان‌رس و دیررس نظیر والنسیا تا اسفندماه ادامه می‌یابد و عرضه محصول مرغوب جیرفت از 13 هزار هکتار باغ‌های بارور به بازارهای کشور ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت عنوان کرد: کشاورزان شهرستان جیرفت به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی و میزان رطوبت مطلوب این منطقه بدون مصرف هرگونه سم شیمیایی قادر به تولید این محصولات مرغوب هستند.

وی تصریح کرد: این ویژگی موجب منحصر به‌فرد بودن مرکبات این منطقه در سطح کشور است و با توجه به مدیریت صحیح باغداران منطقه عملکرد این محصول در برخی مناطق به رکورد 40 تن نیز رسیده است.

سیفی خاطرنشان کرد: عمده ارقام مرکبات تولیدی شهرستان جیرفت شامل ناول، والنسیا، پرتقال مارس ارلی و ... انواع نارنگی دانسی، کارا، اورلاندو تانجلو و مینولا تانجلو و انواع گریپ فروت مارس، رابی استار و ردبلانش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: همه این محصولات با توجه به خاصیت معجزه آسای مرکبات در تامین ویتامین‌های بدن و تاثیر در سلامت انسان به دلیل شرایط ویژه تولید در شهرستان جیرفت و تولید بدون مصرف سم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/2655/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول