اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

بهره‌مندی 41 هزار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 41 هزار نیازمند از مساعدت‌های مراکز نیکوکاری استان بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی 41 هزار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، سیدرضا حسینی اظهار داشت: این مراکز توانسته‌اند از ابتدای سال‌جاری 392 نفر نیکوکار را جذب کنند.

وی مراکز نیکوکاری فعال استان را 17 مورد برشمرد و افزود: این مراکز همزمان با سراسر کشور از ماه مبارک رمضان(مردادماه) در سطح استان فعال شده‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از آماده شدن مقدمات راه‌اندازی و فعالیت دو مرکز نیکوکاری دیگر درسطح استان خبر داد و ادامه داد: بر اساس یک برنامه مدون سه ساله مقرر شده بنا به شرایط هر استان، به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت شهری و هر هزار نفر جمعیت روستایی یک مرکز نیکوکاری فعال شود.

حسینی تصریح کرد: سهمیه استان خراسان جنوبی از شمار 300 مرکز نیکوکاری کشور در فاز نخست اجرای این طرح 15 مرکز بوده که بنا به استقبال مردم در مناطق مختلف به 17 مورد افزایش یافته است.

وی در رابطه با میزان کمک‌های جمع آوری شده توسط این مراکز افزود:  کمک‌های جمع‌آوری شده از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، مبلغ 6 میلیارد ریال بوده که از این میزان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در اختیار این مراکز قرار گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با تأکید بر این که این مراکز به صورت مردمی اداره می‌شوند، از مراکز نیکوکاری به عنوان پیشخوان کمیته امداد امام خمینی یاد کرد و اذعان داشت: آنچه برای آینده پیش بینی شده، این است که نیازمندان و خیران قبل از این که به کمیته مراجعه کنند با این مراکز در ارتباط باشند.

حسینی هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را توسعه هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی و رسیدگی بهتر به محرومان جامعه برشمرد و تصریح کرد: برون سپاری امور و واگذاری کارها به مردم، توسعه شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز محله و محوریت مسجد محله همچنین ایجاد تعامل با خیران و مؤسسه‌های خیریه از اهدافی است که در جریان راه‌اندازی این مراکز دنبال می‌شود.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول