اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت قرآن، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان زنجان اظهار کرد: در دین اسلام به همه مسلمانان آموزش و یادگیری قرآن کریم تاکید شده است.

وی ادامه داد: مسلمانان و خانواده‌ها باید شرایط مناسبی برای آموزش فرزندان به قرآن کریم را فراهم کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور تعدادی از خانواده‌ها فرزندان خود به ویژه دختران را به مدرسه نمی‌فرستادند، افزود: با توجه به این اوضاع خانواده‌ها شرایطی برای آموزش قرآن فرزندان فراهم می‌کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در گذشته خانواده‌ها به آموزش قرآن فرزندان اهتمام جدی داشتند.

انصاری با اشاره به اینکه خانواده‌ها در گذشته برای فراهم کردن شرایط آموزش قرآن کریم فرزندان خود را مکتب خانه می‌فرستادند، بیان داشت: بیشتر این مکتب خانه‌ها را بانوان اداره می‌کردند.

وی اذعان داشت: این بانوان و مکتب خانه‌ها نقش موثر و مهمی در انتقال معارف اهل بیت (ع) و معارف قرآنی به فرزندان را داشتند.

استاندار زنجان با بیان اینکه آموزش قرآن کریم از سال‌های گذشته جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌ها داشت، ادامه داد: با آغاز انقلاب اسلامی این مکتب خانه‌ها به سمت تعطیلی رفتند و تعداد آنها نیز کمتر شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دهه‌های 40 و 50 مکتب خانه‌ها از رونق خوبی برخوردار بودند، اذعان داشت: در زمان‌های گذشته تقریبا همه نوجوانان و جوانان آموزش قرآن را در مکتب خانه‌ها فرا می‌گرفتند.

انصاری با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویه آموزش قرآن کریم در جامعه تغییر یافت، گفت: آموزش و پرورش با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزش قرآن کریم را بر عهده گرفت.

وی به برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: از برکات پیروزی انقلاب اسلامی این است که فرهنگ قرآنی در سطح گسترده‌ای بین مردم ترویج یافت.

استاندار زنجان بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مسلمان جهان است که مردم آن بیشترین آشنایی را با قرآن کریم دارند و این از برکات انقلاب است.

انتهای پیام/73008/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول