اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان:

نصب 5 دستگاه دوربین نظارتی در راه‌ها در دست اجراست

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به نصب هشت دستگاه دوربین‌ نظارتی تصویری اداره کل راه و شهرسازی همدان در راه‌ها افزود: نصب پنج دستگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

نصب 5 دستگاه دوربین نظارتی در راه‌ها در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان بابک گردان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: این مرکز مسئولیت شناسایی سریع‌تر وقایع و نیازهای جاده‌ای و رفع گلوگاه‌های ترافیکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد.

وی با اشاره به هشت دستگاه دوربین‌ نظارتی این اداره در راه‌ها افزود: نصب پنج دستگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های نوین روز چون دوربین‌های نظارتی تصویری، سیستم تردد شمار خودروها، دستگاه‌های GPS و تابلوهای پیام متغیر برای مدیریت سریع‌تر اقدام می‌کند.

وی با اشاره به مزایای این سیستم‌ها بیان کرد: کاهش ناگهانی سرعت جریان عبوری در حوالی محل استقرار دوربین، وقوع صف ترافیکی در حوالی محل استقرار دوربین، توقف یک وسیله در حاشیه مسیر و یا سطح راه را دوربین‌های نظارتی به صورت خودکار تشخیص داده و به مرکز ارسال می‌کنند.

گردان در رابطه با مزایای دستگاه‌های GPS گفت: با ردیابی موقعیت ماشین‌آلات مجهز به GPS در سطح شبکه می‌توان پارامترهایی چون تخمین زمان سفر و یا وقوع انسدادهای جاده‌ای را به صورت خودکار شناسایی کرده و در راستای رفع آنها کوشید.

وی یادآور شد: تابلوهای پیام متغیر در سطح راه‌ها نیز رانندگان را از وضعیت جاده آگاه می‌کند و برای ایمنی بیشتر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان خاطرنشان کرد: تلفن گویای 141 برای همشهریان همدانی و تلفن 7-4-3-08112569152 برای هموطنان خارج از استان به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها است.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول